۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۲۱

آیت الله اعرافی:

عزت و استقلال کشور در تصویب اسناد بین‌المللی خدشه‌دار نشود

عزت و استقلال کشور در تصویب اسناد بین‌المللی خدشه‌دار نشود

قم - امام جمعه قم از مسئولان خواست تا در تصویب اسناد بین‌المللی نگذارند عزت و استقلال کشور خدشه‌دار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی به معنای آن نیست که امروز مشکلاتی در کشور وجود ندارد و امروز ما در عرصه‌ها و زمینه‌های مختلف از جمله معیشت و زندگی مردم با ضعف‌های جدی مواجه هستیم اما این ضعف‌ها باید شناسایی شود و نباید ما را از عظمت انقلاب دور کند.

وی افزود: این انقلاب اسلامی متغلق به دانشگاه و حوزه و طبقات ویژه نیست و سهامدار اصلی این انقلاب، ملت بزرگ و شجاع ایران است که در طول ۴۰ سال در تمامی عرصه‌ها حضور خیره‌ کننده‌ای داشته است و این ملت صاحب انقلاب است و آینده انقلاب و اسلام از آن ملت است و حوزه و دانشگاه، علما و مسئولان خادمان ملت هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: انقلاب اسلامی دستاوردهای بزرگی داشته است که گاهی این دستاوردها دیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ایران در شاخص‌های رشد و توسعه‌ای که در دنیا شناخته شده به جایگاه‌های خوبی رسیده است و ایران اسلامی در علم و فناوری، مبارزه با بی‌سوادی و در عرصه پزشکی صنعت، صنایع برتر و زیرساخت‌های آب، برق و گاز، ارتباطات، مخابرات، مسکن، کشاورزی، شهرسازی، بیمه و رسانه وضعیت خوبی دارد.

آیت الله اعرافی گفت: صنایع دفاعی ملت ایران امروز به رغم همه تحریم‌ها قله‌های بلند را فتح کرده است و نباید به خاطر پاره‌ای از مشکلات، این دستاوردهای بزرگ انقلاب نادیده گرفته شود.

وی افزود: ما معتقدیم برخلاف همه تبلیغات مسمومی که در تطهیر رژیم طاغوت صورت می‌گیرد ملت ما با همه مشکلات در ۱۰۰ شاخص توسعه‌ای در جایگاه خوبی قرار دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ما در قلمرو شاخصه‌هایی از جمله استقلال، آزادی، امنیت و صیانت از مرزهای کشور دستاوردهای بزرگی به دست آوردیم.

ایران امروز در امنیت سرآمد است

وی ادامه داد: ایران امروز در امنیت سرآمد است و استقلال ما قابل وصف نیست اما در رژیم شاه افرادی ضعیف کشور را مورد طمع بیگانگان قرار دادند.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: قدرت ملی، منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای ما زبانزد دشمنان است و دشمنان می‌دانند که انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی در منطقه و جهان قدرتی دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت و همه دشمنان بر این مسئله واقف هستند.

وی بیان داشت: پایه‌ریزی تمدن جدید از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است و ملت ایران باید با روحیه جهادی نقشه‌های شوم دشمنان را که در طول این سال‌ها داشتند را نقش بر آب کنند.

امام جمعه قم تصریح کرد: در روز ۲۲ بهمن امسال شاهد حضور گسترده مردم خواهیم بود و میلیون‌ها نفر از عاشقان اسلام و انقلاب اسلامی در صحنه حضور خواهد یافت و تمامی خیالات ترامپ و هم‌پیمانان آنها را نقش بر آب خواهد کرد.

وی ادامه داد: خط مشی که رهبری و نظام برای جامعه ترسیم می‌کنند باید مورد توجه مسئولان باشد و نباید نسبت به آنها بی‌توجهی شود.

آیت الله اعرافی افزود: در خصوص مسائل معیشتی مردم، باید تذکرات مقام معظم رهبری و بزرگان مورد توجه قرار گیرد و گره‌گشایی‌ها در زندگی مردم صورت گیرد.

نیازمند وحدت هستیم

وی گفت: در خصوص FATF و اسناد بین‌المللی، نهادها و شخصیت‌های مرتبط باید به آن توجه داشته باشند و باید بدانیم که یکی از اهداف ما در اسناد بین‌المللی حفظ استقلال و فرهنگ کشور است و ممکن است که دشمنان بخواهند با این اسناد استقلال کشور را زیر سؤال ببرند که می‌بایست مواضع عزت مندانه و مقتدرانه در برابر دشمنان داشت و مردم انتظار دارند که مسئولان در برابر این اسناد مقتدرانه حرکت کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار داشت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید خود را برای اسلام و انقلاب و برای اعتلای ارزش‌های الهی و پیشرفت کشور بیش از گذشته بسیج کنیم و در این راستا نیازمند وحدت هستیم و از دلبستگی به خارجی‌ها باید دست برداریم که قصه برجام نشان داد چگونه دشمن اهداف را کنار گذاشت و امروز اروپاییان با پررویی وعده‌های پوچ می‌دهند.

وی تأکید کرد: باید به خود برگردیم و با نیروی اسلام، دین و ارزش‌های الهی و نیروی درون زای ملت، کشور را به سمت جلو حرکت دهیم.

آیت الله اعرافی گفت: ما حرف‌های منطقی و درستی می‌زنیم و نباید ترسی به دل داشته باشیم و با قدرت به پیش برویم.

وی گفت: آمریکا امروز در ونزوئلا دخالت غیرقانونی کرده است و آنها می‌خواهند که با تحریم‌ها علیه ملت ایران نیز اهداف خود را پیش ببرند ولی خیانت‌های آمریکا به ما اثبات می‌کند که نباید به آنها اعتنا کرد.

کد خبر 4523152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha