۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۲۸

توسط نشر افق؛

ترجمه دوازدهمین رمان‌گرافیک تام‌گیتس چاپ شد

ترجمه دوازدهمین رمان‌گرافیک تام‌گیتس چاپ شد

رمان گرافیکی «پروژه کلاسی من خانواده، دوستان و جانورهای پشمالو» نوشته لیز پیشون با ترجمه آتوسا صالحی توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «پروژه کلاسی من خانواده، دوستان و جانورهای پشمالو» نوشته لیز پیشون به‌تازگی با ترجمه آتوسا صالحی توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این کتاب دوازدهمین عنوان از مجموعه «تام گیتس» و همچنین دوازدهمین «رمان‌گرافیک» ی است که افق چاپ می‌کند. پیش از این کتاب، رمان‌های «دنیای معرکه تام گیتس»،   «بهانه‌های باحال و ماجراهای جالب دیگر»، «همه چیز عالی است (یک جورهایی)»، «ایده‌های بیست (حالا بگو نوزده)»، «تام گیتس لنگه ندارد(البته بعضی وقت ها)»، «یک کوچولو خوش شانسی»، «بعله! شاید هم نه» و «شاگرد اول کلاس (بگی نگی)»، «مهارت‌های فوق حرفه‌ای» و «سگ زامبی می‌تازد» از این مجموعه تام گیتس چاپ شده‌اند.

کتاب‌های مجموعه تام گیتس، گرافیک‌رمان هستند که در آن‌ها متن و تصویر کتاب به صورت توام و در هم هستند. شخصیت اصلی این مجموعه پسربچه‌ای  به نام تام است که متن کتاب‌های مربوط به او، تلفیقی از نوشته و نقاشی است. به عبارت دیگر کتاب‌های مربوط به تام گیتس به صورت گرافیک رمان به چاپ می‌رسند. نویسنده این مجموعه، برنده جایزه واترستونز و جایزه ردهاوس شده و این جوایز را در کارنامه کاری خود برای نوجوانان دارد. ترجمه اولین کتاب تام گیتس در سال ۹۴ توسط نشر افق چاپ شد. لیز پیشون، برنده جایزه واترستونز و جایزه ردهاوس شده و این جوایز را در کارنامه کاری خود برای نوجوانان دارد.

در «پروژه کلاسی» تام گیتس اصلا فکرش را هم نمی‌کرد که انجام پروژه کلاسی‌اش باعث‌ شود این‌همه اطلاعات جالب و معرکه پیدا کند؛ چیزهایی مثل این‌که یک تکه کیک باعث شده مامان و بابا با هم ازدواج کنند یا گربه‌ها ۷۰ درصد عمرشان را در خواب می‌گذرانند و یا این‌که بستنی نعنافلفلی خیلی حال‌به‌هم‌زن است...

پروژه کلاسی تام باعث می‌شود درباره خانواده، دوستان و جانورهای پشمالو اطلاعات جالبی به دست بیاورد.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

به مارکوس می‌گویم: «این هم از سوژه خاص من برای پروژه کلاسی.» که البته اصلا علاقه‌ای به حرفم نشان نمی‌دهد.

عُق!

من مجموعه معرکه‌ای از این جک‌وجانورها در خانه دارم که برای کارم شروع خوبی است. اگر آقای فولرمن ازم بپرسد که چرا موضوع جانورهای پشمالو را برای نوشتن انتخاب کردم، بهش می‌گویم: «چون اون‌ها خیلی جالب و الهام‌بخش‌اند، ‌ آقا.» (این یکی از آن جواب‌هایی است که معلم‌ها عاشق شنیدنش‌اند. مخصوصا اگر از کلمه "الهام‌بخش" استفاده کنید.)

تازه من دوست دام در کتابخانه بگردم و یک عالمه چیزهای جالب درباره انواع مختلف جانوران پیدا کنم. این هم فکر خوبی است.

برای همین به مارکوس می‌گویم که موضوع نوشته‌ام این است ...

خانواده

دوستان

و جانورهای پشمالو

مارکوس می‌گوید: «ولی این تکه چسب که اصلا به نظر من شکل جانورهای پشمالو نیست.»

موافقم: «نه، هنوز نیست...»

این کتاب با ۲۶۴ صفحه مصور، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۹ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 4524086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha