۵ اسفند ۱۳۸۵، ۱۰:۳۶

مقامهای نظامی و تحلیلگران آمریکا :

دیپلماسی بهترین گزینه برای حل برنامه هسته ای ایران است / ارتش آمریکا تضعیف شده است

دیپلماسی بهترین گزینه برای حل برنامه هسته ای ایران است / ارتش آمریکا تضعیف شده است

مقامهای نظامی و تحلیلگران آمریکا با بعید دانستن حمله آمریکا به ایران به علت تضعیف آن و حمایت کم بین المللی از چنین اقدامی، دیپلماسی را بهترین گزینه برای حل برنامه هسته ای ایران می دانند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز با بیان این مطلب به نقل از این تحلیلگران نوشت : هر گونه حمله آمریکا علیه ایران به مدت چندین هفته طول می کشد و البته این اقدام برنامه هسته ای ایران را متوقف نخواهد کرد.

بر اساس این گزارش،  یک چنین حمله ای - که پنتاگون ( وزارت دفاع آمریکا) اصرار دارد که طرحی برای آن ندارد - در نتیجه نبود اطلاعات در زمینه تعداد و موقعیت تاسیسات هسته ای پراکنده شده در ایران متوقف خواهد شد.

به گفته تحلیلگران، بمبهای آمریکایی ممکن است نتوانند به قدری عمیق وارد زمین شوند که به سایتهای زیر خاکی ایران دسترسی پیدا کنند.

" بروس ریدل" مقام پیشین در شورای امنیت ملی و وزارت دفاع آمریکا و تحلیلگر انستیتو بروکینگز گفت :"بسیار بعید است که همه سایت های مهم برای سرویسهای اطلاعاتی آمریکا و غرب شناخته شده باشد، بنابراین بدون شک بخشهایی از این برنامه باقی خواهد ماند و حتی ممکن است مهمترین بخشها باقی بمانند."

این در حالی است که بسیاری از مقامها و تحلیلگران نظامی می گویند که حمله آمریکا به ایران بعید است؛ ارتش آمریکا در نتیجه جنگهای خود در عراق و افغانستان بسیار تضعیف شده و حمایت بین المللی کمی برای آن وجود دارد.

مقامهای آمریکایی با اصرار زیاد بردیپلماسی از آن به عنوان بهترین راه برای حل منازعه بر سر برنامه هسته ای ایران تاکید می کنند .

تحلیلگران و مقامهای نظامی در واشنگتن گفته اند که احتمالا هیچ گزینه ای که هم اکنون مد نظر است؛ برنامه هسته ای ایران را حذف نخواهد کرد.

کد خبر 452431

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha