۵ اسفند ۱۳۸۵، ۱۱:۳۱

/اظهارات دیپلماتهای ایرانی و آمریکایی در سازمان ملل متحد/

شورای امنیت باید آماده اتخاذ تدابیر جدید بر ضد ایران باشد / یک دیپلمات ایرانی : آمریکا برای تحریف حقایق درباره برنامه صلح آمیز هسته ای تهران تلاش می کند

یک دیپلمات آمریکایی شب گذشته اعلام کرد که شورای امنیت باید آماده اتخاذ تدابیر جدید علیه ایران به سبب برنامه هسته ای صلح آمیز این کشور باشد؛ این در حالی است که یک دیپلمات ایرانی در سازمان ملل متحد تصریح کرد که واشنگتن برای تحریف حقایق درباره برنامه هسته ای صلح آمیز تهران تلاش می کند.

به گزارش خبرگزاری مهربه نقل از خبرگزاری فرانسه، جکی ساندرز نماینده علی البدل آمریکا در امورویژه سیاسی دربحث و گفتگوهای شورای عمومی سازمان ملل متحد گفت :"تهدید افتادن تسلیحات کشتار جمعی به دست تروریستها یا کشورهای خاطی یکی از بزرگترین خطراتی است که این سیاره با آن روبروست ".

وی در تلاش برای اثبات ادعای مقامهای آمریکایی مبنی بر همسویی جامعه بین المللی با سیاستهای یکجانبه گرایانه واشنگتن بر ضد تهران به سبب فعالیتهای هسته ای صلح آمیز آن فزود:"متاسفانه، ایران هنوز تصمیم استراتژیک برای همکاری با جامعه بین المللی و اتمام پیگیری توانمندی تسلیحات هسته ای خود نگرفته است " .

ساندرز تاکید کرد:"شورای امنیت باید برای اتخاذ تدابیرمتناسب و بیشتری برای ارتباط با حکومت ایران که اطاعت نکردنش غیرقابل قبول است و این کشور را برای همکاری متقاعد کند، آماده شود .

پس از این اظهارات، مهدی دانش یزدی معاون نماینده ایران در سازمان ملل متحد این استدلال آمریکا را رد کرد و آن را بی معنی و تلاش گسترده با انگیزه سیاسی خواند .

این مقام ایرانی گفت :"آمریکا تلاش می کند حقایق و واقعیتها را درباره برنامه صلح آمیزهسته ای ایران تحریف کند ".

این دیپلمات ایرانی افزود: با وجود این تلاش که انگلیس و اسرائیل نیز آن را در پیش گرفته اند؛ کسی در جهان امروز نمی تواند این منطق پیچیده را بپذیرد که آنها می توانند اجازه داشتن تسلیحات هسته ای را داشته باشند و دیگران را با زرادخانه گسترده و سیاستهای تجاوزکارانه خود تهدید کنند و با این وجود، درباره برنامه صلح آمیزهسته ای ایران جنجال سازی کنند .

دومیسانی کومالو Dumisani Kumalo نماینده دائم آفریقای جنوبی در سازمان ملل متحد نیزدر واکنش به فشارهای ظالمانه غرب به ویژه آمریکا علیه ایران به سبب برنامه هسته ای صلح آمیز آن و تلاش برای تصویب قطعنامه ای دیگر در شورای امنیت  با طرح اتهامات بی اساس گفت : در وضعیت فعلی که به نظر می رسد تسلیحات دردستان برخی امن هستند و در حالی که در دستان برخی دیگر امن نیستند، نمی توان تضمینهایی پیدا کرد.

وی در اشاره به وجود تسلیحات هسته ای در جهان افزود : ما اطمینان داریم که تنها تضمین واقعی علیه استفاده یا تهدید استفاده ازاین تسلیحات، نابودی کامل آنان وهمچنین این تضمیمن است که آنها هرگز دوباره این تسلیحات را تولید نخواهند کرد.

کد خبر 452478

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha