۱۱ بهمن ۱۳۹۷، ۲۰:۲۵

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

افراط و تفریط در هر بستری همه توانمندی های مردم را می بلعد

افراط و تفریط در هر بستری همه توانمندی های مردم را می بلعد

یاسوج- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: افراط و تفریط در هر بستری همه توانمندی های مردم را می بلعد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد احمدی عصر پنجشنبه در نشست همدلی در سایه سار چله عزت، افزود: رشد و توسعه نیاز به عقلانیت دارد و در هر بستری افراط و تفریط همه توانمدی های مردم را می بلعد و ما زمانی می توانیم موفق باشیم که با اعتدال و عقلانیت پیش برویم.

احمدی با اشاره به ظرفیت های استان، ابراز داشت: چهارمین آورد آبی کشور متعلق به استان است و آب سرمایه بی بدیل است و همچنین منازعه آینده جهان علاوه بر نفت و انرژی بر روی آب خواهد بود.

احمدی تصریح کرد: با نگاه به هر جای استان می توان دید که خداوند مواهب و لوازم برای پیشرفت استان را فراهم کرده است.

احمدی با بیان اینکه محدودیت سرمایه فیزیکی در استان مشاهده نمی شود، عنوان داشت: استان از سرمایه بی بدیل انسانی نیز برخوردار است.

استاندار گفت: کمتر در کشور دیده ام که استانی با این تراز جمعیت و وسعت، نفوذ حاکمیتی داشته باشد. اما سوال این است که آیا جایگاه توسعه ای استان در تراز داشته های مادی و سرمایه های انسانی آن است؟. پاسخ این جواب منفی است.

احمدی با بیان اینکه رتبه جمعتی استان بعد از رتبه ۳۰ کشور قرار دارد، ابراز داشت: علیرغم این موضوع بودجه تزریقی که حاکمیت و دولت به استان تزریق می کند در رتبه ۱۵ کشور قرار دارد.

احمدی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی استان های مشابه کهگیلویه و بویراحمد را به بلوغ رساند، بیان داشت: برای تعادل یک رفاه بلوغ کافی نیست و یک جامعه برای اینکه به تراز مناسب خود برسد، باید تعادل معیشت را رد کند و به تعادل رفاه برسد.

احمدی گفت: برای تحقق این مهم به خیز اقتصادی نیاز است و این خیز اقتصادی یعنی اینکه سوای سیاست بازی ها، جناح بازی، نگاه طیفی و سوای نگاه قومی و قبیله ای، عده ای مردان با اراده برای عظمت یک استان، مردم و داشته های خود دست به دست هم دهند و یک هدف مشترک با محوریت رشد و تعالی آن منطقه و جغرافیایی که به امانت در دست آنهاست را داشته باشند.

احمدی خاطرنشان کرد: ما وظیفه خدمت به مردم و انجام وظیفه را داریم، اما اگر کاستی باشد، شرمساری آن برای ماست و همه ما وظیفه داریم که در مقابل شهدا و مردمی که شاهدیم فرزندان آنها در جای جای کشور وبرای استقلال و امنیت کشور جان خود را در طبق اخلاق می گذارند،  خدمتگذاری کنیم و خدمتگذاران صادقی باشیم.

استاندار تصریح کرد: تلاش های خوبی در سطح استان انجام گرفته، اما می توانیم توسعه بیشتری داشته و به جایگاه ها و قله های رفیع تری دست پیدا کنیم.

احمدی افزود: اگر قرار است ممانعتی برای خیری داشته باشیم، این ممانعت باید با عقلانیت باشد و اگر قرار است جایی فرصتی ایجاد کنیم نیز باید برای نفع عمومی باشد.

استاندار اظهار کرد: بیایم به پاس عظمت ملت ایران، به پاس مجاهدت فرزندان استان و به پاس امانت امام راحل و به پاس تلاش و مجاهدت فرزندان استان، به رهنمود کلیدی معمار کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب به عنوان وحدت عمل کرده، از بخشی از خواسته های خود عدول کنیم و مردم را ببینیم و اگر نگاه ما نگاه وحدت بخش باشد، خداوند یار و یاور ما خواهد بود.

کد خبر 4529761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha