۱۳ بهمن ۱۳۹۷، ۲۳:۴۴

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:

تخصیص ۵۰۰ میلیون دلار از سوی وزیر نفت برای توسعه صنایع نفتی استان

تخصیص ۵۰۰ میلیون دلار از سوی وزیر نفت برای توسعه صنایع نفتی استان

یاسوج- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای توسعه صنایع نفتی استان تخصیص ۵۰۰ میلیون دلار از سوی وزیر نفت ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد احمدی شنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: همچنین در بخشهای صنعتی همچون سیمان و فولاد نیز در استان سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت بالای گردشگری استان نیازمند سرمایه گذاری بیشتر در این خصوص است، گفت: جاذبه های طبیعی در فصل تابستان و زمستان در این استان بسیار زیاد است و طبیعت بکر و زیبای استان و وجود رودخانه ها و آبشارها و مناظر بسیار زیبا، طبیعتی شگفت انگیز را برای استان رقم زده که این امر سرمایه گذاری در این حوزه را ضروری می کند.

احمدی اظهار داشت: یکی از مواهب دیگر این استان کشاورزی و دامداری است که این امر سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی را گوشزد می کند.

استاندار اظهار داشت: در استانهایی با توپوگرافی سخت و فاصله دار از مرکز به دلیل اینکه مطالعات عموما در حوزه آمایش سرزمین نبوده کمتر مورد توجه قرارگرفته اند.

وی افزود: در کشور ما معمولا نخبگان اقتصادی پول و سرمایه خود را به استانهای بزرگ تر می برند و ما آماری در دست داریم که بانکها به جای اینکه سرمایه های مردم را منطقه ای استفاده کنند، از طریق شعب، سرمایه ها را به تهران انتقال داده اند.

احمدی تصریح کرد: بانکهای خصوصی باید مکلف شوند به نسبت تجهیز سرمایه ای استانهای کوچک، در بخش کشاورزی و صنعت همان استانها سرمایه گذاری کنند.

وی بیان داشت: استانهای کوچک علاوه بر محدودیت در زیر ساختها از منظر منابع و ثروت محروم نیستند اما بهره برداری مناسب به دلیل ضعف زیر ساختها انجام نشده است.

کد خبر 4531680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha