۲۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۱۸

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی:

سند چشم انداز را در عرصه علم و فنآوری پشت سرگذاشته ایم

سند چشم انداز را در عرصه علم و فنآوری پشت سرگذاشته ایم

قزوین- رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: در علم و فنآوری خوشبختانه سند چشم انداز را پشت سرگذاشته و فراتر رفته ایم اما باید علم را به محصول و ثروت تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، داود محمدی روز یکشنبه در مراسم افتتاح ساختمان مرکزی پارک علم و فنآوری قزوین گفت: خوشبختانه ما در علم و فناوری جلوتر از سند چشم انداز هستیم  و در علوم هسته ای، نانو تکنولوژی، دانش هسته ای جایگاه ویژه ای داریم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پارکهای علم و فنآوری امروزه نقش موثری در ارتقا این بخشها ایفا کرده اند اما در این حوزه حلقه مفقوده ای داریم و آن پایشن بودن سرعت تبدیل علم به ثروت است.

محمدی اظهارداشت: به نظر می رسد باید یک هم افزایی علمی در پارکها داشته باشیم و ایده های خوب و پسندیده را به محصول تبدیل کنیم تا به ثروت و درآمد اقتصادی برسیم و کارها توجیه پذیر باشد.

وی اضافه کرد: قزوین جایگاه رفیعی در کشاورزی و صنعت دارد اما در کنار صنعت و کشاورزی هنوز صاحبان صنایع به این باور نرسیده اند که باید در دل صنعت و کشاورزی ایده ها پیاده شود.

محمدی گفت: هم دولت در لایحه بودجه باید نگاه ویژه داشته باشد و هم مجلس حمایت کند تا از این علم تولید شده به محصول و سپس کسب ثروت برسیم.

کد خبر 4538727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha