۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۴۳

سخنگوی طالبان در گفتگو با مهر:

خروج نیروهای امریکایی وعدم تهدید ازخاک افغانستان محور مذاکرات قطر

خروج نیروهای امریکایی وعدم تهدید ازخاک افغانستان محور مذاکرات قطر

«ذبیح الله مجاهد» گفت: چگونگی خروج تمام نیروهای خارجی به ویژه آمریکایی از افغانستان و تهدید نشدن کشورهای دیگر از خاک افغانستان متمرکز خواهد بود

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان در گفتگوی اختصاصی با مهر یادآور شد که محورهای اصلی مذاکرات بین طالبان و نمایندگان آمریکا که امروز «دوشنبه ۲۵ فوریه/۶ اسفند» تا لحظاتی دیگر در دوحه قطر برگزار خواهد شد؛ روح محور چگونگی خروج تمام نیروهای خارجی به ویژه آمریکایی از افغانستان و تهدید نشدن کشورهای دیگر از خاک افغانستان متمرکز خواهد بود.

مجاهد صبح امروز به خبرنگار مهر گفت که تا قبل از ظهر امروز به وقت ایران مذاکرات بین نمایندگان طالبان و آمریکا در دوحه قطر برگزار خواهد شد.

به گفته مجاهد «شیر محمد عباس استانکزی» از سوی طالبان به عنوان سرپرست تیم مذاکره کننده طالبان در قطر انتخاب شده است.

این در حالی است که صحبت های ضدونقیضی از سوی رسانه ها به نقل از طالبان در ارتباط به ریاست تیم مذاکره کننده طالبان در مذاکرات قطر منتشر شده بود.

قبل از این گفته شده که ملا برادر به عنوان سرپرست تیم مذاکره کننده طالبان از سوی این گروه تعیین گردیده و به قطر رسیده  است، اما بعد از آن خبرهایی از اجازه نیافتن ملا برادر به دلیل نداشتن مدارک سفر به قطر منتشر شد که نشان می داد برادر نتوانسته خود را به مذاکرات دوحه برساند.

از سوی دیگر در برخی از رسانه ها به نقل از ذبیح الله مجاهد ذکر شد که ملا برادر تنها به شرط حضور وزیر خارجه آمریکا در این مذاکرات شرکت می کند.

اما ذبیح الله مجاهد در گفتگوی خود با خبرنگار مهر گفت که از حضور یا عدم حضور اعضای شرکت کننده به ویژه ملا برادر در نشست قطر اطلاعاتی در دست نیست و رهبری تیم طالبان را شیر محمد عباس استانکزی برعهده دارد.

سخنگوی طالبان گفت که در ابتدا مذاکرات با یک جلسه تعارفی آغاز خواهد شد و سپس طرفین در نشست اصلی به موضوعات اصلی این مذاکرات خواهند پرداخت.

به گفته مجاهد؛ محور اصلی مذاکرات روی دو اصل مهم توافق و چگونگی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و همچنین تهدید نشدن کشورهای دیگر از خاک افغانستان متمرکز خواهد بود.

مجاهد یادآور شد که به دو تیم بررسی کننده موضوعات مطرح شده که در نشست قبلی ایجاد گردید سپرده شده بود تا از لحاض فنی روی موضوعات خروج نیروهای خارجی از افغانستان و عدم تهدید کشورهای دیگر از خاک این کشور کار کنند، و قرار است این دو تیم امروز نتیجه تحقیقات خود را در مذاکرات دوحه درمیان بگذارند.

به گفته مجاهد، اطلاعاتی در ارتباط با نتیجه مذاکرات امروز در دست نیست و از همین رو زود است تا نتیجه این مذاکرات پیش بینی شود.

مجاهد وعده داد که در زودترین فرصت نتیجه این مذاکرات را اعلام کند، اما به دلیل پیچیدگی این روند امکان دارد ارائه خبر وقت گیر باشد.

کد خبر 4551925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha