۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۴۵

با پیگیری های استاندار خراسان جنوبی؛

رئیس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در خراسان جنوبی منصوب شد

 رئیس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در خراسان جنوبی منصوب شد

بیرجند- پس از گذشت یکسال از تعطیلی نمایندگی وزارت خارجه در خراسان جنوبی با پیگیری های استاندار جدید استان امروز «محمد عجم» به عنوان رئیس نمایندگی این مجموعه در استان معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دفتر نمایندگی وزارت خارجه در خراسان جنوبی از حدود یکسال گذشته با اتمام ماموریت محمد فیاضی این مجموعه در استان فاقد سرپرست بود و عملا فعالیتی انجام نمی شد که با پیگیری استاندار جدید خراسان جنوبی امروز مدیر این مجموعه در استان معارفه شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان‌جنوبی ظهر پنج شنبه در مراسم معارفه « محمد عجم» به عنوان رئیس جدید نمایندگی وزارت خارجه در استان اظهارامیدواری کرد: با از سرگیری فعالیت این مجموعه در استان امیدواریم شاهد رونق مراودات مرزی و توسعه صادرات باشیم.

مشیر الحق عابدی استفاده از ظرفیت دیپلماتیک نمایندگی وزارت امور خارجه  را ظرفیتی برای حل مشکلات حوزه تجارت خارجی دانست و بیان کرد: این استان ظرفیت های زایدی برای جذب سرمایه گذاری های خارجی دارد که باید معرفی شود.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی هم در این مراسم اظهارکرد: داشتن ۴۰۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان ظرفیتی است که باید از آن برای افزایش سطح روابط با این کشور بهره گرفت.

محمد عجم با اشاره به ظرفیت های معدنی،گردشگری و اقتصادی استان بیان کرد: تمام تلاش خود را در این نمایندگی برای معرفی این ظرفیت ها به خارج به کار خواهیم گرفت.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی بر توسعه روابط دانشگاهی با افغانستان نیز تاکید کرد و افزود: امیدواریم تعداد بورسه تحصیلی از دانشگاه‌های بیرجند را برای دانشجویان افغان افزایش دهیم چون یک نوع سرمایه گذاری است.

وی با اذعان به اینکه هندوستان ۱۰ هزار دانشجوی افغان بورسیه می کند، بیان داشت: اگر ما برای دانشجوی افغانستان هزینه کنیم حتما جواب می گیریم.

وی با بیان اینکه اراده و جدیت برای توسعه اقتصادی در خراسان جنوبی وجود دارد، بیان داشت: از ظرفیت سرکنسول افغانستان در مشهد برای توسعه روابط استفاده خواهیم کرد.

عجم بیان داشت: همکاری با سفرا و سرکنسول های دیگر کشورها در دستور کار این نمایندگی است.

کد خبر 4555566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha