۱۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۴۵

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی:

مراکز نوآور و رشد در شهرهای آذربایجان غربی ایجاد می شود

مراکز نوآور و رشد در شهرهای آذربایجان غربی ایجاد می شود

ارومیه – رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی از ایجاد مراکز نوآور و رشد در سطح شهرهای استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن حیدری بعد از ظهر سه شنبه در جریان تور خبری و بازدید از این مرکز توسط خبرنگاران با بیان اینکه در این راستا مراکز رشد و نوآور در خوی، مهاباد و ماکو ایجاد می‌شود افزود: در صورت موفقیت آمیز بودن این مراکز در سایر شهرهای استان نیز ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه در عصر حاضر داشتن چشم انداز برای اشتغال دولتی شایسته یک اقتصاد نیست افزود: باید جوانان مان را تشویق کنیم تا خود شخصاً اشتغال‌زایی کنند، اگر ۲۵ درصد از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان ما به سمت کارآفرینی حرکت کنند زمینه اشتغال برای بسیاری از جوانان فراهم خواهد شد.

حیدری با تاکید بر اینکه در نظر داریم به صورت ویژه حمایت‌هایی از پایان نامه‌ها و ایده محور دانشجویی داشته باشیم عنوان کرد: از تمام صاحبان ایده دعوت می‌کنم تا جهت تحقق ایده‌های خود به پارک علم و فناوری مراجعه کنند و از نزدیک موفقیت و دستاوردهای دوستانشان را ببینند و خودشان دست به کار شوند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی از حمایت ۶۲ درخواست داوری ثبت اختراع محصول توسط شرکت‌های مستقر در پارک از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: برخی از محصولات این شرکت‌ها در سطح بین‌المللی به فروش می‌رسد و گردش مالی و ارزآوری برخی از آنان چشمگیر است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۶ بودجه پارک علم و فناوری ۲۰۰ درصد افزایش یافت و امسال نیز این بودجه رشد داشته و برای سال آینده نیز افزایش ۸۶ درصدی پیش‌بینی شده است گفت: متأسفانه هم‌اکنون صاحبان تخصص و بیشتر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند و شغل مدنظر آنها وجود ندارد و بنابراین شکافی در بازار نیروی کار وجود دارد و به همین سبب، برخی از ژن‌های برگزیده به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند و برخی نیز که در داخل کشور باقی می‌مانند از وضعیت موجود ناراضی هستند.

حیدری با بیان اینکه برگزاری جشنواره شهر خلاق با همکاری شهرداری ارومیه خبر داد و افزود: در این جشنواره، فرد ایده‌های خود را ارائه داده و شهرداری ارومیه نیز برای پیاده‌سازی ایده‌ها اعلام آمادگی کرده است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه امسال مبلغ ۹ میلیارد تومان بودجه به پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی اختصاص یافت تصریح کرد: در این رابطه مبلغ ۶ میلیارد تومان آن در سال آینده و سه میلیارد تومان نیز در سال ۹۹ تخصیص می‌یابد تا کارهای عمرانی سریع‌تر پیش برود.

در این تور خبری، خبرنگاران استان با برخی از تولیدات و محصولات شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری از نزدیک بازدید کرده و در جریان اقدامات آنان و تلاش‌های محققان استانی قرار گرفتند.

کد خبر 4560229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha