۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۹:۵۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

آلودگی عسلویه موضوع ملی شود

آلودگی عسلویه موضوع ملی شود

بوشهر - رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر اینکه موضوع آلودگی عسلویه باید به یک موضوع ملی تبدیل شود، گفت: استان بوشهر رکورددار مصرف دخانیات در بین بانوان است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کشمیری عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی ۵۰ پروژه بهداشتی و درمانی استان بوشهر با حضور وزیر بهداشت اضافه کرد: ۳۵ پروژه افتتاح و ۱۵ پروژه کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در سال جاری اتفاقات خوبی در حوزه بهداشت و درمان استان بوشهر افتاده است که یکی از این خدمات ایجاد و راه‌اندازی دانشکده سلامت و بهداشت است. همچنین فاز دوم بیمارستان اهرم افتتاح شد و فاز سوم آغاز شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: امسال چند بخش ویژه را در استان توانستیم افتتاح کنیم که بخش آی‌سی‌یو در کنگان و برازجان و گناوه بود و همچنین بالگرد اختصاصی امداد هوایی استان بوشهر افتتاح شد.

وی افزود: از دیگر اقدامات مناسب راه‌اندازی بخش جراحی مغز و اعصاب در حوزه جنوب استان بوشهر در شهر کنگان بود که باعث شد چهار شهرستان جنوبی استان نیازی به اعزام بیماران ضربه مغزی نداشته باشند و باعث کاهش میزان مرگ و میر در جنوب استان می‌شود.

کشمیری ادامه داد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را در زمینه درمان مد نظر داریم و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شاهد اقدامات خوبی هستیم و این مهم زمینه توسعه خدمات به مردم را فراهم می‌سازد.

توسعه بخش آنکولوژی

وی افزود: دو متخصص آنکولوژی اطفال را جذب استان کردیم که مهمترین دغدغه ما بود که بتوانیم این بخش را راه‌اندازی کنیم. در استان امکانات ضعیفی برای سرطان خون اطفال داریم و در حال رفع آن هستیم و برای رفع این مشکل برنامه داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: در زمینه ام‌آرآی هم دستگاه مربوط به ۲۰ سال پیش است و امروز موفق به دریافت تسهیلاتی برای نوسازی دستگاه ام‌آرآی کاملاً به روز هستیم. یک دستگاه ام‌آی‌آی دیگر هم در بیمارستان شهدای خلیج فارس نصب و راه‌اندازی می‌شود و همه نیازهای ما به تصویربرداری پیشرفته را رفع خواهد کرد.

وی از تلاش ویژه برای رفع بخش آنکولوژی کودکان در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: با حضور متخصص جدید در استان نیاز به اعزام به استان فارس کاهش یافته است.

کشمیری با بیان اینکه مرکز پیشگیری از سرطان در استان بوشهر با همت خیرین آماده راه‌اندازی شده است گفت: در حوزه سلامت استان خیرین بالای ۲۰ میلیارد تومان پروژه اجرا کردند و استقبال بسیار خوبی شده است و شاهد ارائه خدمات بسیار خوبی از سوی خیرین در این حوزه هستیم.

بهسازی مراکز درمانی

وی خاطرنشان کرد: در استان ۱۰۰ هزار مترمربع بیمارستان داریم که ۴۰ هزار مترمربع بهسازی شده است. ساخت کلینیک‌های ویژه و توسعه اورژانس‌های بیمارستانی، بخش‌های مراقبت‌های ویژه را گسترش دادیم و بلوک‌های زایمانی را توسعه دادیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: استان بوشهر دارای بیشترین تعداد مصرف‌کنندگان دخانیات در بین خانم‌ها است. در یکی از شهرستان‌های ما ۳۰ درصد افراد بالای ۳۰ سال دیابت دارند و در شهرستانی دیگر ۳۰ درصد مردم دخانیات مصرف می‌کنند.

مراقب پدیده سالمندی باشیم

وی با بیان اینکه الان ۹ درصد سالمند در استان داریم و تا ۲۰ سال آینده ۳۰ درصد افراد استان بوشهر سالمند خواهند بود اظهار داشت: از الان باید به استقبال این مسائل برویم. وزارت بهداشت در زمینه پیشگیری اقدامات گسترده‌ای دارد.

کشمیری ادامه داد: در استان بوشهر سالانه ۲.۵ میلیارد تومان برای توزیع مکمل‌های رایگان هزینه می‌شود. هر یک تومان هزینه برای پیشگیری معادل ۱۲ تومان هزینه در بخش درمان است.

وی به مشکلات دست‌فروشان مواد غذایی در گناوه اشاره کرد و گفت: کمپینی برای بهداشت شهر گناوه ایجاد شود. میلیون‌ها توریست می‌آیند و در میدان مرکزی گناوه اغذیه غیربهداشتی ارائه می‌شود و ما به شدت مخالف عرضه غذایی به این شکل هستیم. نباید بگذاریم بیماری از طریق این مواد غذایی ارائه شود.

کشمیری در ارتباط با نامه رئیس دانشگاه خلیج فارس به رئیس دانشگاه علوم پزشکی در مورد سرطانی بودن کباب‌های بوشهر خاطرنشان کرد: بحث‌هایی که موجب نگرانی جامعه می‌شود نباید به صورت نامه‌نگاری‌های این شکلی انجام شود. این نامه چیز جدیدی نبوده و تکراری است. دانستن حق مردم است ولی نباید مردم را نگران کنیم.

ایجاد ۶۰۰ تخت جدید درمانی

وی در ارتباط با توسعه زیرساخت‌های درمانی استان نیز گفت: ۶۰۰ تخت در حال ساخت در استان بوشهر داریم که ۱۰۰ تخت مربوط به اورژانس هسته‌ای است که دلگرم هستیم تا هفته دولت افتتاح شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: ‬ بیمارستان ۱۲۰‬ تخت‬ خوابی‬ برازجان ۳۵ درصد پیشرفت دارد و در سفر رئیس جمهور مبالغی را برای تکمیل آن بگیریم و همچنین بیمارستان ۱۶۰ تخت‌خوابی جایگزین بیمارستان فاطمه زهرای بوشهر می‌شود و در سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور ۵۰ میلیارد تومان پول برای آن در نظر گرفته می‌شود.

وی تاکید کرد: با مشارکت نیروگاه اتمی بیمارستان ۱۸۰ تخت‌خوابی قلب در بوشهر نیز ساخته می‌شود.

آلودگی عسلویه موضوع ملی شود

کشمیری اضافه کرد: درخواست ما از رئیس جمهور این است که معضل آلودگی پارس جنوبی و عسلویه به یک موضوع ملی تبدیل شود و شاهد اقدامات مؤثری در این زمینه باشیم و اتفاقات خوبی رقم بخورد.

وی از راه‌اندازی مرکز رصد سلامتی مردم در شهرستان عسلویه خبر داد و خاطرنشان کرد: محیط زیست نیز در حال راه‌اندازی مرکز پایش در عسلویه است.

کشمیری با ابراز تأسف از فوت یک بانوی جوان بوشهری در حین عمل جراحی بیان کرد: پزشکی قانون مشغول بررسی موضوع است و فردا نتیجه این قضیه اعلام خواهد شد. نتیجه کالبدشکافی هنوز اعلام نشده است. شکایتی در این زمینه انجام شده است و ابعاد مختلف قضیه در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: دو بیمارستان خصوصی در حال ساخت در استان داریم که در آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

۱۰۰ میلیارد تومان به پرسنل بدهکاریم

وی گفت: در استان بوشهر حدود هزار نفر نیروی پرستاری داریم که با توسعه تخت‌های بیمارستانی به بیش از دو هزار پرستار نیاز خواهیم داشت و به همین خاطر دانشگاه آزاد هم رشته پرستاری را راه‌اندازی کرده است و یکی از رشته‌هایی که در آینده شغلشان در استان وجود دارد همین پرستاری است.

کشمیری اضافه کرد: نسبت به مطالبات پرستاران شاهد تاخیرهایی هستیم و تا پایان سال بیش از شش ماه مطالبشان باقی خواهد ماند و کارانه پزشکان هم ۱۲ ماه باقی می‌ماند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: ۴۳ میلیارد تومان مطالبات از تأمین اجتماعی مربوط به سال ۹۶ داریم و در سال جاری نیز حدود همین میزان مطالبات داریم. ۱۰۰ میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب داریم و ۱۰۰ میلیارد تومان هم بدهکار پرسنل خود هستیم.

کد خبر 4561188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha