۱۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۲۸

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل:

مربیان کارآفرینی در اردبیل پرورش داده می‌شوند

مربیان کارآفرینی در اردبیل پرورش داده می‌شوند

اردبیل - رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: کارگاه‌های «تربیت مربی کسب و کار و کارآفرینی‌های مبتنی بر علوم دانش بنیان و فناور» در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب ابراهیم پور پیش از ظهر جمعه طی نشست با خبرنگاران اردبیل تصریح کرد: برخورداری مربیان و نخبگان علمی از توانایی و مهارت‌های به روز و نوین جهان در راه اندازی کسب و کارهای جدید مبتنی بر علوم دانش بنیان تأثیرگذار بوده و در این راستا در پارک علم و فناوری استان اردبیل توجه ویژه‌ای به این بخش وجود دارد.

وی از برگزاری کارگاه تربیت مربی کارآفرینی در اردبیل خبر داد و افزود: این دوره آموزشی از روز پنجشنبه ۱۶ اسفند آغاز شده و تا ۲۴ اسفندماه ادامه خواهد یافت.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل یادآور شد: از جمله سرفصل‌های این کارگاه ارائه مفاهیم مربیگری کسب و کار، مفاهیم نوآوری و فناوری، الزامات مدل‌های نوین کسب و کار و آشنایی با مفاهیم و فرآیند ثبت اختراع بوده که زیر نظر اساتید و کارشناسان نامدار کشور و استان آموزش‌های لازم ارائه خواهد شد.

ابراهیم‌پور یادآور شد: با وجود اینکه در این دوره آموزشی پیش بینی حضور ۴۵ نفر از علاقه‌مندان به علوم کارآفرینی به عمل آمده بود شاهد ثبت نام و حضور ۷۰ نفر از کارآفرینان نقاط مختلف استان و همچنین استان‌های همجوار در کارگاه تربیت مربی اردبیل بودیم که در نوع خود بسیار ارزشمند است.

وی در ادامه به رابط بودن پارک علم و فناوری در ثبت اختراع محققین و جوانان دارای ایده و نخبه اشاره کرد و افزود: با افزایش همکاری دانشگاه‌ها با مراکز رشد و پارک علم و فناوری می‌توان در خلق ایده‌های نوین و کارآفرینی به موفقیت‌های چشمگیری دست یافت.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل دانشگاه‌های نسل سوم را دانشگاه‌هایی کارآفرین توصیف کرد و یادآور شد: این رویکرد در تمامی جوامع پیشرفته علمی جهان وجود داشته و چنانچه در کشور نتوانیم به این سمت و سو حرکت کنیم در انگیزه‌سازی و کارآفرینی نیز محکوم به شکست خواهیم بود.

ابراهیم‌پور ادامه داد: با توجه به قابلیت خاص استان در عرصه‌های کشاورزی و گردشگری نیازمند نگاه مثبت فعالان این بخش نسبت به افزایش همکاری با پارک‌های علم و فناوری هستیم تا فعالیت‌های این بخش با رونق مضاعفی همراه شود.

کد خبر 4562091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha