۱۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۳۷

امام جمعه بجنورد:

مشکلات بدون تصمیم گیری و برنامه ریزی واقع بینانه برطرف نمی‌شود

مشکلات بدون تصمیم گیری و برنامه ریزی واقع بینانه برطرف نمی‌شود

بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: مشکلات بدون تصمیم گیری و برنامه ریزی برطرف نمی‌شود، بنابراین مسئولان واقع بینی را در رأس امور قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بجنورد با بیان اینکه رفع دغدغه‌ها و مشکلات نیازمند توجه واقع بینانه و تغییر نگاه مدیریتی است، اظهار کرد: مسئولان با کار جهادی و برنامه ریزی درست و قابل اجرا، گرفتاری‌های اقتصادی را برطرف کنند.

یعقوبی افزود: تعلل و سستی برای رفع مشکلات اقتصادی قابل ببخش نیست، بنابراین مسئولان رفاه مردم را تأمین کنند.

وی نابرابری اجتماعی و استمرار فاصله طبقاتی را یکی از مهمترین مسائل اجتماعی دانست و تصریح کرد: زمانی که فاصله طبقاتی با بی عدالتی و تداوم نابرابری همراه باشد یک معضل مزمن و اساسی برای جامعه محسوب می‌شود که این دور از شأن جامعه اسلامی است.

خطیب نماز جمعه بجنورد ادامه داد: وضعیت اقتصادی در جامعه نباید به گونه‌ای باشد که عده‌ای مرفه و غرق در ناز و نعمت و برخی در فقر مطلق قرار داشته باشند.

یعقوبی با بیان اینکه پیامبر (ص) و ائمّه اطهار (ع) بر تأمین رفاه و گره گشایی مشکلات آحاد جامعه اسلامی تاکید داشته‌اند، گفت: از این رو مسئولان جامعه اسلامی وظیفه دارند برای تأمین رفاه و رفع گرفتاری‌های مردم با همکاری یکدیگر مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کنند.

وی در ادامه به بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: ایشان تاکید داشته‌اند که ملت در جهت ساختن ایران اسلامی جهادی عمل کنند و دنیا و آخرت را مورد توجه قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی همچنین بر پیش‌بینی هشت ماه گذشته رهبر معظم انقلاب نسبت به اوضاع فعلی کشور اشاره کرد و گفت: مجریان کار توجه داشته باشند که مقام معظم رهبری از تمام اخبار کشور اطلاع دارند، بنابراین جهادی کار کنند.

یعقوبی بیان کرد: برخی تصور دارند اسلام یعنی سختی کشیدن در حالی که دین اسلام بر رفاه حداقلی تاکید دارد، از این رو مسئولان جامعه اسلامی برای رفاه حال مردم نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کنند.

وی افزود: اعتماد به غرب اقتصاد کشور را فلج می‌کند و این مهم همواره ثابت شده اما برخی همچنان بر تعامل و سازش با غرب تاکید دارند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه دشمنان نظام اقتصاد را برای ضربه زدن به ایران نشانه گرفته‌اند، گفت: برای رهایی از تهدیدهای دشمنان باید اقتصاد را در داخل کشور قوی کنیم.

یعقوبی در ادامه به صف‌های طولانی توزیع گوشت اشاره کرد و افزود: وجود صف توزیع کالا در جامعه نتیجه برنامه ریزی های غلط و نبود کار جهادی است.

کد خبر 4562445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha