۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۰۰

اشرف غنی انفجارهای امروز در کابل را محکوم کرد

اشرف غنی انفجارهای امروز در کابل را محکوم کرد

رئیس جمهوری افغانستان انفجارهای امروز در کابل را که به شهادت بیش از ۱۳ شهروند افغانستانی و جراحت ۲۷ نفر انجامید، محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آوا، ارگ ریاست جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌ای در خصوص ۳ انفجار صبح امروز در کابل به نقل از اشرف غنی رئیس جمهوری این کشور اعلام کرد: دشمنان مردم افغانستان امروز با انجام حمله تروریستی در مراسم تجلیل از نوروز و سال نو ۱۳۹۸ در منطقه کارته سخی شهر کابل، دست به جنایت نابخشودنی زدند و شماری از هموطنان مان شامل اطفال و زنان را شهید و زخمی کردند.

بر اساس اعلام ارگ ریاست جمهوری افغانستان، اشرف غنی که امروز در مراسم جشن نوروز در شهر مزارشریف بسر می‌برد، با آگاهی از این حادثه عمیقاً متأثر گردید و ضمن محکوم کردن این عمل جنایتکارانه و ضد ارزش‌های معنوی و فرهنگی مردم افغانستان گفت که حمله تروریستی جشن نوروز و تجلیل از سال نو، دشمنی آشکار با ارزش‌های دیرینه مردم افغانستان است.

رئیس جمهوری افغانستان در این باره ادامه داد: تروریست‌های وحشی با انجام این گونه اَعمال جنایتکارانه یکبار دیگر دشمنی شأن را با شادی و آرامش مردم افغانستان نشان دادند و ثابت کردند که از این گونه اعمال ضد بشری و ظالمانه دست بردار نیستند.

به گزارش شبکه تلویزیونی طلوع، ساعاتی پیش ۳ انفجار در کابل انفجار به وقوع پیوست. در منطقه «کارته سخی» ۲ انفجار روی داده و انفجار سوم در خیابان «پوهنتون» کابل به وقوع پیوسته است.

انفجار در کارته سخی درست زمانی روی داد که برخی از ساکنان کابل در این منطقه برای مراسمی تجمع کرده بودند.

گفته می‌شود که تاکنون ۲۷ زخمی از اثر انفجارهای مذکور به بیمارستان‌های کابل انتقال یافته اند و ۱۳ تن نیز در این انفجارها کشته شده اند.

کد خبر 4573169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha