۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۴۴

مدیر بنادر شرق هرمزگان خبر داد:

راه اندازی سه ستاد گردشگری دریایی در سواحل مکران

راه اندازی سه ستاد گردشگری دریایی در سواحل مکران

بندرعباس - مدیر بنادر شرق هرمزگان با اعلام خبر راه اندازی سه ستاد گردشگری دریایی در بسواحل مکران گفت: ۱۴۰ فروند قایق تفریحی برای انجام گشت های تفریحی دریایی در سواحل مکران ساماندهی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا محمدحسینی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: از نخستین روز اجرای طرح نوروزی (۲۵ اسفند)، چهارهزار صندلی در قالب ۴۰ فروند شناور مسافری در بندر شهید حقانی بندرعباس آماده ارائه خدمات ترابری ایمن دریایی به مسافران نوروزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: این شناورها از مبدا بندر شهید حقانی بندرعباس به مقاصد جزایر سه گانه قشم، هرمز و لارک و مسیرهای بازگشت، خدمات خود را ارائه می‌کنند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق هرمزگان در ادامه گفت: با توجه به ظرفیت گردشگری دریایی سواحل مُکران مانند خور خلاصی در شهرستان جاسک، خور آذینی در شهرستان سیریک و خور تیاب در شهرستان میناب، سه ستاد گردشگری دریایی در بندر تیاب، جاسک و سیریک برای ایام نوروز ۹۸ راه‌اندازی شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ۱۴۰ فروند قایق برای همین منظور ساماندهی شده و آموزش‌های لازم به صاحبان آنها و جوامع محلی، جهت استفاده از این ظرفیت‌ها ارائه شده است.

محمدحسینی با تاکید بر اینکه ایمنی شناورهای مسافری توسط بازرسان این اداره تحت نظارت و کنترل قرار دارد، افزود: شناورهای تندرو مسافری به صورت روزانه و ماهانه برای حفظ سطح ایمنی، مورد بازرسی قرار می‌گیرند و برای همین منظور بازرس مقیم در بنادر مستقر شده است.

وی با بیان اینکه شماره تلفن ۱۵۵۰ مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان برای پاسخگویی به مسافران دریایی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: شماره تلفن ۳۱۱۱ نیز جهت آگاهی بخشی هموطنان از وضعیت تردد در بنادر مرکز استان هرمزگان راه‌اندازی شده است.

محمدحسینی اضافه کرد: بندر شهید باهنر را به عنوان بندر پشتیبان جهت تردد به جزایر آماده کرده‌ایم تا در صورت نیاز بتوانیم خدمات هر چه بهتری به هموطنان ارائه کنیم.

وی اضافه کرد: در هفته گذشته، مانور مدیریت بحران در بندر شهید حقانی و دوره‌های آموزشی برای قایقرانان جزیره هرمز، تیاب، سیریک و جاسک برای آمادگی سفرهای دریایی نوروز ۹۸ اجرا شده است.

شایان ذکر است، استان هرمزگان به عنوان پایتخت مسافرت‌های دریایی ایران با داشتن ۱۴ جزیره، هر ساله پذیرای میلیون‌ها هموطن از سراسر کشور است که برای تجربه کردن سفرهایی ایمن و خاطره انگیز دریایی، مدتی را در دامن آب‌های فیروزه‌ای رنگ خلیج فارس سپری می‌کنند.

از همین رو فراهم بودن شرایط انجام سفرهای ایمن دریایی، یکی از مهمترین اولویت‌ها در استان هرمزگان است که سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان دستگاه متولی در این بخش با اجرای مانورهای امداد و نجات و برگزاری دوره‌های آموزشی برای دریانوردان و ساحل نشینان، شرایط و آمادگی لازم را برای انجام سفرهای ایمن دریایی را فراهم می‌کند.

کد خبر 4573490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha