تلاش غرب برای مصادره غلبه بر داعش/ ترامپ بیانیه داد

تلاش غرب برای مصادره غلبه بر داعش/ ترامپ بیانیه داد

همزمان با انتشار خبری از سوی نیروهای دموکراتیک سوریه مبنی بر شکست داعش در الباغوز، سرانِ آمریکا، انگلیس و فرانسه تلاش کردند تا این پیروزی را به نام خود ثبت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی‎بی‎سی، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به خبر پاکسازی کامل الباغوز از عناصر داعش که دیروز شنبه از سوی نیروهای دموکراتیک سوریه موسوم به «قسد» اعلام شد؛ تمام تلاش خود را به کار بست تا این پیروزی را به نام خود ثبت کند.

وی ضمن استقبال از آنچه که پایان خلافت داعش در سوریه تعبیر می‌‏شود، مدعی شد آمریکا تا زمان شکست کامل داعش گوش‎به‎زنگ می‌ماند.

کاخ سفید نیز در بیانیه‌‏ای به نقل از ترامپ، مدعی تداوم همکاری با دیگر شرکای آمریکا در راستای شکست کامل داعش شد.

این بیانیه افزود: آمریکا در هر زمان و مکانی که لازم باشد، از منافع مردم خود دفاع می‌کند.

این در حالی است که امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه نیز در حالی که با سپری شدن نوزدهمین شنبه سیاه درگیر دست و پنجه نرم کردن با معترضین جلیقه‎زرد بود، در واکنش به آزادی الباغوز از لوث داعش، اظهاراتی مشابه ترامپ ایراد کرد و گفت: تهدید به قوت خود باقی است و جنگ علیه تروریست باید ادامه پیدا کند.

ترزا می نخست‌وزیر انگلیس هم که این روزها درگیر بی‎اعتمادی پارلمان به طرح برگزیت است و با خطر استعفا مواجه شده؛ در اظهاراتی نسبتاً مشابه، شکست داعش در الباغوز را پیشرفتی تاریخی تعبیر کرد و مدعی شد که دولت وی به ریشه‌کن کردن تفکر سمی داعش پایبند می‌ماند.

کد خبر 4574494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha