۱۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۴۹

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی:

بازدید از موزه تاریخ طبیعی امروز و فردا رایگان است

بازدید از موزه تاریخ طبیعی امروز و فردا رایگان است

تبریز- مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: بازدید از موزه تاریخ طبیعی تبریز امروز و فردا رایگان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید قاسمی ظهر امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه همه ساله در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین بازدید از موزه تاریخ طبیعی رایگان است، گفت: امسال نیز طبق سال‌های گذشته بازدید از این موزه که در محل اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار دارد، رایگان اعلام شده است.

وی با بیان اینکه این تصمیم با هدف آشنایی بیشتر مردم با محیط زیست و تنوع زیستی استان اتخاذ شده است، ادامه داد: در آذربایجان شرقی ۳۴۶ گونه جانوری موجود است که شامل ۵۲ گونه پستاندار، ۲۲۵ گونه پرنده، ۳۷ گونه خزنده، ۶ گونه دوزیست و ۲۷ گونه ماهی است و آگاهی رسانی به مردم درباره اهمیت حفظ طبیعت و حیات وحش مهم و ضروری است.

قاسمی سپس در ادامه با اشاره به فرارسیدن روز طبیعت و ضرورت حفظ و نگه داری محیط زیست گفت: با توجه به وجود مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در آذربایجان شرقی و غنای طبیعی آن، گردشگران برای حفاظت و نگهداری این غنای طبیعی از بهره برداری، شکار و صید غیر قانونی و غیر مسئولانه حیات وحش و رستنی‌های بهاری طبیعت و خصوصاً مناطق چهارگانه، بپرهیزند.

قاسمی رهاسازی ماهی‌های قرمز و گونه‌های غیربومی را در اکوسیستم‌های طبیعی مخرب و آسیب آفرین به حال طبیعت توصیف و درخواست کرد که ماهیان زینتی را در استخرهای ماهی دار پارک‌های شهری رها کنند.

وی افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان در روز ۱۳ فروردین با تشکیل گشت‌های ویژه سیار در مناطق مختلف سعی دارد ضمن در کنار مردم طبیعت دوست و طبیعت گردان با فرهنگ سازی و آموزش چهره به چهره از تخریب طبیعت و ضربه وارد شدن به محیط زیست جلوگیری کرده و جلوی هر گونه نامهربانی با طبیعت را بگیرند.

کد خبر 4579772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha