۱۳ فروردین ۱۳۹۸، ۰:۵۹

برای روز طبیعت؛

تدابیری جهت روان سازی ترافیک سنگین دماوندفیروزکوه اتخاذ شده است

تدابیری جهت روان سازی ترافیک سنگین دماوندفیروزکوه اتخاذ شده است

دماوند- فرماندار دماوند گفت: تدابیری جهت روان سازی ترافیک سنگین دماوند فیروزکوه برای روز طبیعت اتخاذ شده است.

مجید صفری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اقدامات صورت گرفته در شهرستان دماوند طی بارش‌های اخیر گفت: خوشبختانه در دماوند با مشکل خاصی روبرو نبودیم و عصر امروز شاهد آبگرفتگی سطحی در چند روستا بودیم.

صفری در ادامه افزود: بحث افزایش حجم رودخانه‌ها نیز قابل توجه بود و با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته عوامل راهدار و امداد آمادگی کاملی داشتند و با مشکل خاصی روبرو نبودیم.

وی بیان داشت: نکته حائز اهمیت در شهرستان دماوند وجود ۲ سد خاکی است که مراقبت ویژه در مورد آنها صورت گرفته و کارشناسان منابع طبیعی بررسی‌های لازم را انجام داده اند و مشکل و تهدید جدی از این بابت وجود ندارد.

فرماندار دماوند گفت: با وجود سامانه بارشی در دماوند اقدامات خوبی انجام شد و توانستیم معضلات را در شهرستان مدیریت کنیم و از این مرحله عبور کردیم که در این راستا نقش اطلاع رسانی بخش مهمی بود که به خوبی انجام شد تا مردم از وضعیت با اطلاع باشند و مدیریت‌های لازم صورت بگیرد.

صفری در خصوص حوادث ناشی از بارش‌های اخیر در دماوند نیز اظهار داشت: در دماوند تخریب دیوار داشتیم که تلفات خاصی نداشت و امروز نیز یک مورد قطعی در آئینه ورزان رخ داد که به دلیل پرتاب سقف شیروانی در اثر باد و صدمه به تأسیسات بود که به سرعت ترمیم شد و در قسمت‌های مختلف شهرستان هیچ مشکلی نداشتیم.

وی با اشاره به بازدید عوامل ستاد بحران از تمام رودخانه‌های محلی نیز افزود: امروز همراه با این ستاد از همه رودخانه‌ها بازدید کردیم که البته نیاز است اقدامات بهتری برای سامان دهی انهار و رودخانه‌ها انجام شود.

فرماندار دماوند به شهروندان برای روز ۱۳ فروردین و روز طبیعت توصیه کرد که در کنار رودخانه‌ها و در کوهپایه‌ها که مشکل آبگرفتگی دارند اتراق نکنند و خودروهای خود را در مسیر آبگرفتگی قرار ندهند.

صفری در خصوص بار ترافیک محور فیروز کوه دماوند نیز گفت: با وجود مسدود بودن محور هراز شاهد ترافیک سنگین در مسیر دماوند فیروزکوه هستیم و اقدامات ویژه ای را برای روان سازی این ترافیک انجام داده ایم اما احتمال می‌دهیم که این ترافیک برای فردا سه شنبه سنگین‌تر باشد لذا مردم باید ساعت تردد و سفر را مدیریت کنند تا درگیر ترافیک شهرستانی نشوند و در صورت بروز مشکل می‌توانند با تلفن‌های اضطراری ستاد بحران تماس برقرار کنند تا به موقع امداد رسانی صورت بگیرد.

کد خبر 4580188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha