۱۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۳۱

مدیرکل فنی و حرفه‌ای بوشهر:

آموزش مهارتی حوزه گردشگری در روستاهای استان بوشهر تقویت می‌شود

آموزش مهارتی حوزه گردشگری در روستاهای استان بوشهر تقویت می‌شود

بوشهر - مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از اجرای طرح روستای بدون بیکار خبر داد و گفت: آموزش مهارتی حوزه گردشگری در روستاهای استان بوشهر تقویت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی بعد از ظهر دوشنبه در نشست با مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر اظهار داشت: توسعه و تقویت برنامه‌های آموزشی در سطح روستاها را به صورت جدی در دستور کار داریم.

وی با اشاره به علاقه بالای اهالی روستاها به کار و تلاش خاطرنشان کرد: باید با ارتقای دانش و مهارت آنها در حوزه‌های بوم گردی و گردشگری زمینه اشتغال در این حوزه را برای آنها فراهم کرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تصریح کرد: برنامه ریزی برای توانمند سازی پنج هزار نفر از روستاییان استان بوشهر در سال جاری صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: مهارت آموزی نیازمند مربی، تجهیزات، مکان و بودجه کافی است و در صورت همکاری دستگاه‌های مسئول می‌توان شمار روستاهای زیر پوشش را افزایش داد.

دراهکی با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای موجب توانمند سازی روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنها به دیگر نقاط می‌شود، اضافه کرد: چهار هزار و ۲۰۰ نفر از روستاییان استان بوشهر آموزش‌های مهارتی را در سال گذشته فرا گرفتند که بیش از ۶۰ درصد آنها با دریافت تسهیلات خوداشتغالی به کار و درآمدزایی مشغول شده‌اند.

وی اظهار کرد: اجرای طرح روستای بدون بیکار با هدف قرار دادن روستاها در مسیر توسعه و اشتغال، با امضای تفاهم نامه همکاری با دستگاه‌های ذیربط در حال اجراست، که نقشی مهم در اشتغالزایی روستاییان داشته است.

کد خبر 4585088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha