۱۸ اسفند ۱۳۸۵، ۹:۰۳

احمدی نژاد در همایش نکوداشت شهدای ادیان الهی در ایران:

شهدای ما پیشگامان قافله خداپرستی هستند/ دوران مدعیان سعادت انسان بدون ایمان به پیامبران الهی پایان یافته است

شهدای ما پیشگامان قافله خداپرستی هستند/ دوران مدعیان سعادت انسان بدون ایمان به پیامبران الهی پایان یافته است

رئیس جمهور گفت: بشر در آستانه یک تحول بزرگ قرار دارد و دوران جدید در عالم درحال آغاز شدن است و کسانی که مدعی بودند می توانند بدون ایمان به پیامبران الهی برای انسانها سعادت بیاورند، به پایان راه رسیده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین همایش نکوداشت شهدای پیروان ایرانی ادیان الهی ( اسلام، ارمنی، زرتشت، یهودی و آشوری) پنجشنبه شب با حضور دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور، علما و بزرگان پیروان ادیان الهی و برخی اعضای شورای شهر تهران،  ازسوی امور ایثارگران شهرداری تهران در محل سازمان آب تهران، برگزار شد.

رئیس جمهور در این مراسم اظهار داشت:  ایران عزیز ما در طول تاریخ پرچمدار خداپرستی پیروی از انبیاء الهی و عدالت بوده است و شهدای ما پیشگامان قافله عشق به انسانها  هستند. 

احمدی نژاد با اشاره به اینکه دوره گروهی پایان یافته که تصور می کردند می توانند با اتکا به دانش و دریافت های خود روش هایی را به جامعه و بشریت ابلاغ کنند، افزود: در چنین اوضاعی بشر در آستانه یک تحول بزرگ قرار دارد و دوران جدید در عالم درحال آغاز شدن است.

وی تصریح کرد: هر قدر که از عمر مکتب های ساخت بشر می گذرد، مشکلات بشر بیشتر می شود و اکنون در هیچ جای عالم گروهی نیست که از روند اوضاع جهانی احساس راحتی و امنیت کند.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه فرمول های ساخته شده بشر برای رساندن دنیا به آرامش شکست خورده و از دور خارج شده است ، تصریح کرد: مارکسیست 70 سال بیراهه رفت و امروز دیگر کسی دم از این مکتب نمی زند و سایر مکاتب نیز به همین‌ سرنوشت دچار هستند.

وی تاکید کرد: کسانی که مدعی بودند می توانند بدون ایمان به پیامبران الهی برای انسانها سعادت بیاورند، به پایان راه رسیده‌اند و حاصل کار این گروه برای بشر امروز، جز کینه توزی، جنگ، دشمنی و افزایش  فقر نیست.

رئیس جمهور گفت : این گروه هر جا که بیشتر حضور یافتند، جنگ و بداخلاقی و فاصله ملت ها بیشتر شده است و تبلیغات،  سیاست و مدیریت آنها در راستای افزایش محبت بین انسانها نیست و این گروه حیات و پیشرفت خود را در ایجاد فاصله و عقب انداختن ملت ها، جنگ و کینه توزی می بینند.

احمدی نژاد دوره جدید را که درحال آغاز شدن است، دوره پاکی، عشق و محبت ، صلح و صفا و خداپرستی و عدالت خواند و تاکید کرد: اینها همه خلاصه مکتب انبیاست و همه پیامبران آمدند تا توحید و خداپرستی را به بشر اعلام کنند.

وی با بیان این که بدون عدالت و مهرورزی امکان ندارد بشر طعم سعادت و آرامش را بچشد، گفت : ما امروز در همه جای عالم شاهد حرکت بسیار عمیق و گسترده هستیم و آن حرکت مردم به سوی خداپرستی، عدالت، دنیای پراز صلح و صفا، صمیمیت، پاکی ، عشق و محبت است.

رئیس جمهور تاکید کرد: امروز حرف ملت های دنیا بسیار شبیه حرف های ملت ایران است و ملت ایران نیز پیروان همه ادیان توحید و پیامبران الهی هستند و تنها یک حرف می زنند و آن فریاد خداپرستی است.

احمدی نژاد با بیان اینکه باید به درگاه الهی به خاطر داشتن چنین ملتی شکر کنیم، خاطر نشان کرد:  این روحیه شجاعت و همت و حضور پرشکوه و پرشور پیروان ادیان الهی در مراسم نکوداشت شهدای ادیان الهی قابل تقدیر است.

رئیس جمهور در پایان اظهارات خود خطاب به حضار گفت : حرف های همه ما یکی است و آن این است که "ای ایران تو بمان".

بنا بر این گزارش، رئیس جمهور در این مراسم، به پنج تن از علما و بزرگان این ادیان به نمایندگی از سوی شهدای پیروان ادیان الهی در ایران، لوح یادبودی اهداکرد و با علمای ادیان عکس یادگاری گرفت.

"رمزی گرمو" اسقف اعظم کلیسای آشوری و کلدانی؛ "سبوه سرکیسیان" اسقف اعظم ارامنه، موبد" اردشیر خورشیدیان"، خاخام "یوسف همدانی " کوهن نمایندگان جامعه کلیمیان و مهدی چمران از سوی هموطنان مسلمان لوح یادبود رئیس جمهوری اسلامی ایران را به نمایندگی از سوی شهدای ادیان دریافت کردند.

مهدی چمران نیز به عنوان عضو خانواده شهید مصطفی چمران، پس از دریافت لوح از دست رئیس جمهور آن را به خانواده شهید کاشانی تقدیم کرد.

پیش از سخنان رئیس جمهور در این مراسم، گروه های سرودی از ادیان مختلف، سرودهای متنوعی درارتباط با وطن، عشق، شهادت، خلیج فارس و قیام عاشورا اجرا کردند.

خانم توران شهریاری شاعر زرتشتی نیز اشعاری را در خصوص وطن و مادر شهید برای حاضران قرائت کرد که تشویق حاضران گویای استقبال آنان بود.

گفتنی است، رئیس جمهور در پایان این مراسم، شام را همراه با حاضران صرف کرد.

کد خبر 458910

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha