۱۸ اسفند ۱۳۸۵، ۹:۱۸

در گفتگوی تلفنی احمدی نژاد و قربانقلی محمداف عنوان شد:

تاکید روسای جمهوری ایران و ترکمنستان بر تعمیق و توسعه روابط در همه زمینه‌ها

دکتر محمود احمدی نژاد و قربانقلی محمداف روسای جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان در گفتگویی تلفنی ضمن بررسی آخرین وضع روابط دوجانبه، بر گسترش و توسعه هرچه بیشتر روابط تهران ـ عشق آباد تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر احمدی نژاد در این گفتگو ضمن تبریک مجدد انتخاب رئیس جمهور جدید ترکمنستان، مرزهای مشترک ایران و ترکمنستان را مرزهای دوستی و برادری عنوان کرد و گفت: امیدوارم روابط خوب و مناسبات دو کشور درزمینه های مختلف اقتصادی، بازرگانی، فرهنگی و سیاسی در دوره جدید نیز هرچه بیشتر تقویت شود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به پیوندهای تاریخی و مشترکات فرهنگی دو کشور، بر آمادگی ایران برای انتقال تجربیات خود به منظور کمک به پیشرفت کشورهای منطقه تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران پیشرفت ترکمنستان را پیشرفت خود می داند و در گسترش مناسبات و همکاری ها با ترکمنستان در همه عرصه ها و در راستای پیشرفت و اقتدار این کشور هیچ محدودیتی ندارد.

قربانقلی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان نیز در این گفتگو که به ابتکار وی انجام شد، ضمن تشکر از تبریک رئیس جمهور و شرکت هیات بلندپایه ایرانی در مراسم تحلیف وی، اهمیت روابط مستحکم با جمهوری اسلامی ایران را برای کشور خود بسیار زیاد دانست.

وی تاکید کرد: عشق آباد خواستار تقویت همه جانبه روابط خود با تهران در زمینه های مختلف و استفاده از تجربیات و دستاوردهای ارزشمند ایران در زمینه های گوناگون است.

رئیس جمهور ترکمنستان همچنین از رئیس جمهور کشورمان برای سفر به ترکمنستان دعوت کرد. 

کد خبر 458914

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha