۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۰۴

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خبر داد؛

واکسیناسیون ۲۱هزار رأس دام درنقاط سیل زده غرب توسط دامپزشکی مرکزی

واکسیناسیون ۲۱هزار رأس دام درنقاط سیل زده غرب توسط دامپزشکی مرکزی

اراک- مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از واکسیناسیون بیش از ۲۱هزار راس دام سبک و سنگین در مناطق سیل زده استان های خوزستان و لرستان، توسط تیم های دامپزشکی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن شانقی با اعلام این خبر اظهار داشت :۴۰۰ رأس گاومیش، گاو و گوساله در روستاهای خوزستان علیه بیماری تب برفکی و ۵۲ رأس گاو و گاومیش علیه بیماری لمپی اسکین واکسینه شدند.

وی افزود: ۱۰ هزار متر مربع از واحدهای دامداری در روستاهای استان لرستان نیز توسط بازرسان اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در راستای مقابله با شیوع احتمالی بیماری‌های مختلف دامی با مقدار ۱۳۰ لیتر سم و ۵۰ گالن ماده ضد عفونی و سمپاشی شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از ارسال شش محموله از سوی دامپزشکی استان مرکزی به این مناطق خبر داد و بیان کرد: این محموله‌ها شامل انواع مواد ضدعفونی، واکسن، دارو و سموم به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال در راستای مقابله با شیوع احتمالی بیماری‌های دام و طیور به مناطق سیل زده استان‌های لرستان و خوزستان ارسال شد.

وی ادامه داد: پنج گروه دامپزشکی شامل چهار گروه دولتی و یک گروه از بخش خصوصی شامل ۱۵ نفر دام پزشک، تکنسین و کارشناس دامپزشکی نیز با هدف امداد رسانی و انجام امور بهداشتی و درمانی دام از جمله سم پاشی، ضدعفونی و معاینه به مناطق سیل زده استان‌های غربی کشور اعزام شدند.

کد خبر 4598162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha