۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۱۷

توسط نشر نیلوفر انجام شد؛

چاپ دوباره «پیکار با سرنوشت» و «دیدرو» پس از سال‌ها

چاپ دوباره «پیکار با سرنوشت» و «دیدرو» پس از سال‌ها

نشر نیلوفر پس از سال‌ها به‌عنوان ناشر جدید، کتاب‌های «پیکار با سرنوشت» و «دیدرو» را منتشر و راهی بازار نشر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشر نیلوفر امسال چاپ جدید کتاب «پیکار با سرنوشت» را پس از سال‌ها منتشر و در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه کرده است. این کتاب نوشته واسیلی گروسمان نویسنده اوکراینی است که حدود ۲۰ سال پیش با ترجمه سروش حبیبی توسط انتشارات سروش چاپ شده بود.

«پیکار با سرنوشت» برای اولین‌بار در سال ۱۹۵۹ منتشر شد اما در روسیه اجازه انتشار و عرضه پیدا نکرد. این کتاب ضداستالینی در سال ۱۹۸۰ به انگلیسی ترجمه و منتشر شد. این رمان باعث شد کمونیست‌ها نویسنده‌اش را تحت فشار بگذارند. نیلوفر به‌عنوان ناشر جدید این کتاب، آن را طی روزهای گذشته منتشر و راهی بازار نشر کرده است.

یکی از کتاب‌های مهمی که نیلوفر امسال در نمایشگاه کتاب تهران عرضه کرده، «دیدرو» نوشته پیتر فرانس است که توسط احمد سمیعی گیلانی ترجمه شده است. این ترجمه پیش‌تر در سال ۷۳ توسط ناشر دیگری چاپ شده بود که پس از آن، سال‌ها در بازار نشر نایاب بود و حالا نیلوفر آن را چاپ کرده است.

از جمله آثار چاپ اولی که نیلوفر امسال به نمایشگاه کتاب آورد، «دختر تحصیلکرده» نوشته تارا وستور است که با ترجمه هوشمند دهقان عرضه شده است. این کتاب در سال ۲۰۱۸ برنده جایزه گودریدز در زمینه بهترین کتاب خاطرات و زندگی‌نامه خودنوشت شد و همچنین جایزه بوک بروز همان سال را از آن خود کرد. همان‌طور که از نام نویسنده اثر برمی‌آید، سرگذشت یک دختر جوان است.

نویسنده و راوی کتاب، متولد سال ۱۹۸۶ در آمریکاست و تا ۹ سالگی شناسنامه نداشته است. او همچنین تا ۱۷ سالگی سر هیچ کلاس درسی ننشسته است. پدر و مادر تارا وستور از معتقدان به فرقه مورمون‌های آمریکا بوده‌اند که خود را برای دوران آخرالزمان آماده می‌کردند و همین مساله باعث اتفاقات جالب و فراز و نشیب‌هایی در زندگی این دختر شده است. کتاب «دختر تحصیلکرده» پس از چاپ، بلافاصله نویسنده‌اش را مشهور کرد.

چاپ اول ترجمه این کتاب توسط نشر نیلوفر در نمایشگاه کتاب عرضه شده است.

رمان «آمرزش زمینی» نوشته یعقوب یادعلی هم امسال با چاپ اولش در غرفه این ناشر عرضه شده است. یعقوب یادعلی داستان‌نویس متولد سال ۱۳۴۹ است که در این داستان بلند، درباره‌‏ آدم‌‏‌هایی نوشته که به هم برخورده‌‏‌اند تا از مرگ زند‏‌گی بسازند.

«روشنگری پروفسور کاریتا» نوشته استیون لوکس با ترجمه مانی صالحی‌علامه که رمانی درباره مکاتب سیاسی را شامل می‌شود، از عناوین چاپ اولی امسال نیلوفر در نمایشگاه کتاب تهران است.

از جمله کتاب‌های تجدیدچاپی نیلوفر در نمایشگاه امسال، «کافکا در کرانه» نوشته هاروکی موراکامی است که توسط مهدی غبرایی ترجمه شده و با چاپ سیزدهمش در این رویداد توزیع می‌شود.

رمان مشهور «پدرخوانده» نوشته ماریو پوزو هم که سال گذشته با ترجمه منیژه اذکایی و چاپ اولش توسط این ناشر به نمایشگاه آورده شده بود، طی چهار روز اول نمایشگاه امسال، نسخه‌های چاپ اول را تمام کرد و در حال حاضر در بازار وجود ندارد.

کد خبر 4606612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha