۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۱۵

رئیس کمیسیون عمران مجلس:

خسارات سیل از طریق ظرفیت بودجه و صندوق توسعه ملی جبران می شود

خسارات سیل از طریق ظرفیت بودجه و صندوق توسعه ملی جبران می شود

گرگان- رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برآورد خسارت ۵۰ هزار میلیاردتومانی سیل در کشور گفت: خسارات سیل از طریق ظرفیت بودجه و صندوق توسعه ملی جبران می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا رضایی کوچی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف از سفر به گلستان کمک کردن به دستگاه اجرایی است تا حل مشکلات مردم در زمینه بازسازی منازل مسکونی و زمین های کشاورزی تسریع شود.

وی افزود: همچنین در کنار این مسائل بازسازی زیرساخت هایی که در نتیجه سیل تخریب شده، باید انجام شود.

رضایی کوچی تصریح کرد: باید از حداکثر ظرفیت قانون بودجه استفاده کنیم تا بتوانیم مشکلات را به حداقل برسانیم.

وی با بیان این که بخشی از خسارات هم از طریق صندوق توسعه ملی منابع جبران خواهد شد، گفت: در کنار آن آسیب شناسی هم برای این اتفاق صورت خواهد گرفت تا اگر کوتاهی در این زمینه صورت گرفته بررسی شود.

رضایی کوچی بیان کرد: کمیسیون عمران از طرف رئیس مجلس مأموریت دارد تا در زمینه سیل و قصوراتی که احیاناً اتفاق افتاده گزارشی تهیه کند. سفرهایی به استان های سیل زده کشور داشتیم و امروز هم در گلستان ارزیابی صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در این ارزیابی ها اقداماتی که دستگاه های اجرایی باید در زمینه سیل پیش بینی می کردند بررسی خواهد شد و میزان قصورات و کاستی مشخص می شود.

رضایی کوچی افزود: همچنین باید برنامه ریزی شود تا دیگر این اتفاقات نیفتد و کمیسیون هم به دنبال این مسأله است.

وی با اشاره به برآورد خسارت ۵۰ هزار میلیاردتومانی سیل در کشور اظهار کرد: میزان خسارات سیل در کشور بالاست و طبیعی است که قانون بودجه ۹۸ قادر نخواهد بود خسارات را جبران کند.

رضایی کوچی اضافه کرد: بخشی از خسارات از ظرفیت های قانون بودجه و بخشی هم از صندوق توسعه ملی جبران می شود.

وی گفت: یکی از دلایلی که در بررسی سیل در استان ها مشترک بود تجاوز به حریم رودخانه ها توسط افراد حقیقی و حقوقی است و باید ایمن سازی حریم رودخانه ها در شهرها و روستاها در اولویت باشد.

کد خبر 4607778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha