۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۳۷

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد؛

ضوابط سخت‌گیرانه عامل رسوب بودجه دهیاری‌ها/ دهیاران محدود شده‌اند

ضوابط سخت‌گیرانه عامل رسوب بودجه دهیاری‌ها/ دهیاران محدود شده‌اند

اراک- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: وجود دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه که دهیاران را محدود کرده، عامل رسوب بودجه در دهیاری‌ها و توقف انجام امور محوله توسط این مجموعه‌ها شده است.

علی‌اکبر کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نشست اخیر با مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور، اظهار داشت: یکی از مسائلی که در این نشست مطرح شد، در ارتباط با تعریف یک ساز و کار اصولی برای سازمان آتش نشانی بود بر این مبنا که یا سازمان آتش نشانی همچون اورژانس، یک هویت ملی پیدا کند و یا برای حوزه‌هایی که این سازمان پوشانندگی ندارد مثل اطفای حریق در تصادفات جاده‌ای، ساز و کاری برای آتش نشانی اندیشیده شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس افزود: موضوع دیگر عنوان شده در این نشست، ضرورت باز گذاشتن دست دهیاری‌ها در امور ورزشی و فرهنگی است. برخی عوامل موجب رسوب پول در حساب دهیاری‌ها شده که بایستی برای کارها و پروژه‌های این حوزه صرف شود، اما دستورالعمل‌ها و اختیارات به گونه‌ای است که از به کارگیری این بودجه‌ها توسط دهیاری‌ها جلوگیری می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ضوابط سخت گیرانه رسوب پول و بودجه را در دهیاری‌ها به دنبال دارد و با این شرایط، این مجموعه‌ها نمی‌توانند در وظایف محوله به خوبی نقش آفرینی کنند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس خاطرنشان ساخت: بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار مجلس است و بر مبنای آن سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده از یک سوم به نصف افزایش پیدا کرده که تحول بزرگی بود، اما در این رابطه یک ذهنیت منفی شکل گرفته که تصور می‌شود این لایحه اجحاف در حق شهرداری‌ها و شوراها است. بنابراین بایستی توجیه اصولی و اطلاع رسانی لازم در این زمینه انجام پذیرد، چرا که این قانون مزیت‌های مطلوبی دارد، اگرچه خلاءهای آن نیز باید رفع شود.

وی تصریح کرد: لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها نیز در نوبت بررسی در صحن مجلس است که بررسی و تعیین تکلیف خواهد شد. در کنار این موضوعات مسائلی همچون تأمین قیر، ماشین آلات و منابع مالی برای جذب سرمایه‌گذاری از دیگر دغدغه‌های شهرداری‌ها است که بایستی به آن توجه شود.

کد خبر 4609364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha