۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۱۲

مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان تجارت ایران:

محورهای توسعه صادرات بندری در سیریک احیا می شود

 محورهای توسعه صادرات بندری در سیریک احیا می شود

سیریک - مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان تجارت ایران گفت: محورهای توسعه صادرات بندری در سیریک احیا می شود.

مسعود کمالی اردکانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اذعان به اینکه، رونق اقتصادی و توسعه صادرات از اولویت‌ها است، که در همین راستا توسعه صادرات بندری در سیریک احیا می‌شود

کمالی اردکانی اظهار داشت: به دنبال طرح توسعه سواحل مکران، بررسی‌هایی بهعمل آمد و ظرفیت‌های منطقه شناسایی که با ارتقای زیر ساخت‌های بندری اسکله بندر کوهستک و مجتمع بندری شهر بندر سیریک به دنبال توسعه صادرات بندری در این مناطق هستیم.

کمالی با بیان اینکه، توسعه تجارت یکی از راهبردهای اساسی این وزارت خانه برای رونق اقتصادی است گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث توسعه سواحل مکران سازمان توسعه ایران نگاه ویژه ای به توسعه زیر ساخت‌های بندری به منظور سرمایه گذاری و رونق اقتصادی در دستور قرار قرار دارد.

وی اظهار داشت: نزدیکی شهرستان‌های شرق استان با کشورهای حاشیه حوزه خلیج فارس به ویژه شهرستان سیریک با توجه به ظرفیت‌های بالقوه این منطقه ایجاد زیر ساخت‌ها می‌تواند بخشی عمده‌ای از کالاهای صادراتی و وارداتی از این ناحیه صورت پذیرد که ضمن تسهیل باعث رونق اقتصادی خواهد شد.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران یادآور شد: برای رونق صادرات شرق هرمزگان باید ظرفیت‌های زیرساختی صادرات، بنادر، لجستیک، ارتقای سطح کیفی بنادر ارتقا یابند تا زمینه توسعه صادرات و اشتغالزایی پایدار منطقه فراهم می‌شود.

کد خبر 4609612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha