۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۳۳

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین:

اهلیت سرمایه گذار مهمترین اولویت در صدور مجوز در قزوین است

اهلیت سرمایه گذار مهمترین اولویت در صدور مجوز در قزوین است

قزوین- مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین گفت: اثبات اهلیت و داشتن تخصص و توان مالی سرمایه گذاران برای صدور مجوز و اجرای طرح ها در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی علیخانی در جلسه ستاد سرمایه گذاری استان که ظهر دوشنبه در استانداری برگزار شد اظهار داشت: بسیاری از طرح‌ها پس از دریافت استعلام و صدور مجوز به دلایل متعدد از اجرا باز می‌ماند و سرمایه‌های های انجام شده دچار چالش می‌شود.

وی اضافه کرد: برخی از متقاضیان طرح‌های سرمایه گذاری دنبال ارزش افزوده زمین هستند و معمولاً پس از مدتی آن را به دیگران واگذار می‌کنند و یا با تأمین نشدن منابع مالی از انجام کامل آن ناتوان می‌شوند که برای استان نیز مشکل ساز می‌شود.

علیخانی تصریح کرد: مهمترین اولویت برای ستاد جذب سرمایه گذاری استاندار اثبات اهلیت سرمایه گذار و متقاضی است تا منابع ملی به راحتی در اختیار افراد ناتوان قرار نگیرد.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین اظهار داشت: همچنین لازم است تا نیازسنجی در خصوص طرح‌های مختلف صورت گیرد تا ضمن هدایت درست سرمایه گذاران از هدر رفت سرمایه‌ها و منابع ملی جلوگیری شود.

در ادامه احمد بارگاهی رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان قزوین هم گفت: ما در کنار متقاضیان هستیم تا مسیر سرمایه گذاری درست و هدایت شده باشد و داوطلبان آسیب نبینند و متضرر نشوند.

وی بیان کرد: در صدور مجوز باید همه جوانب بررسی شود تا در وسط کار شاهد توقف پروژه‌ها نباشیم.

بارگاهی یادآور شد: گاهی اوقات متقاضی احداث نیروگاه از وزارت نیرو استعلام می‌گیرد و برای افراد حقی ایجاد می‌شود و در ادامه کار در استان با محدودیت‌های قانونی مواجه می‌شود که اصول کار این است ابتدا در استان پس از نیازسنجی و بررسی تقاضا در صورت داشتن شرایط لازم به تهران معرفی شود.

در این جلسه پرونده چند متقاضی سرمایه گذاری در احداث نیروگاه خورشیدی در تاکستان و بویین زهرا، طرح توسعه ساخت سازه‌های فلزی در تاکستان، ایجاد صنایع تبدیلی، بسته بندی و مجتمع‌های بین راهی مطرح شد و مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.

کد خبر 4609996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha