۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۳:۵۳

استاندار ایلام:

اقدامات پیشگیرانه باعث کاهش خسارت های سیل در ایلام شد

اقدامات پیشگیرانه باعث کاهش خسارت های سیل در ایلام شد

ایلام - استاندار ایلام گفت: اقدامات پیشگیرانه باعث کاهش خسارت های سیل فروردین ماه در ایلام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی عصر دوشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور در استانداری ایلام برگزار شد، در ابتدا گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سیل فروردین ماه ارائه داد و گفت: آنچه که ما در مناطق سیل زده استان دیدیم، به جای گله و شکایت، مردم قدردان زحمات مسئولان بودند و اینجا باید گفت که در حادثه سیل ایلام مهر مردم بر خشم طبیعت غلبه کرد.

استاندار ایلام در ادامه مجموعه اقدامات پیشگیرانه قبل از سیل را حیاتی خواند و تصریح کرد: خالی کردن آب سدها قبل از بارش‌های سیل آسا، اطلاع رسانی گسترده و به موقع، جابجایی روستاها و مناطقی که در معرض سیل بودند، تقسیم کار مجموعه عوامل بحران، پای کار بودن مسئولان و … در مناطق حادثه خیز استان توانست از یک فاجعه انسانی جلوگیری کند.

وی ادامه داد: این در حالی بود که قسمت‌هایی از استان به علت کوهستانی بودن و توپوگرافی خاص مستعد سیل بود و از همه مهمتر امسال ایلام رکورد دار بیشترین بارش‌ها در کشور بود.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: اگر بخواهیم سیل فروردین ۹۸ ایلام را با سیل ۹۴ مقایسه کنیم آن وقت مشخص می‌شود که پیشگیری چقدر توانسته است در کاهش خسارات مالی و جانی نقش ایفا کند.

وی در پایان از مجموعه ستاد بحران کشور و استان، شخص وزیر و معاونین و همه عوامل درگیر در کار تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 4616225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha