۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۲۹

استاندار یزد:

مفاهیم عالی قرآنی در استان توسعه و ترویج ‌یابد

مفاهیم عالی قرآنی در استان توسعه و ترویج ‌یابد

یزد- ‌استاندار یزد بر ضرورت توسعه و ترویج مفاهیم عالی قرآنی در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طالبی، ظهر امروز در مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه بزرگ علوم قرآنی یزد که با حضور آیت الله محمد رضا ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در حسینیه حضرت صاحب الزمان (‌عج) محمودآباد برگزار شد، اظهار داشت: جوشش هنر در کشور و جهان اسلام از برکت کتاب آسمانی قرآن است.

طالبی ادامه داد: امروز فراتر از عظمت قرآن کتاب‌های زیادی در حوزه قرآن و مفاهیم عالی آن به نگارش درآمده و استخراج شده است.

وی افزود: قرآن کریم در حوزه هنر تأثیرات فراوان و پربرکتی داشته و امروز بسیاری از رشته‌های هنری بالندگی خود را مدیون قرآن هستند.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: از این نمونه می‌توان به هنر خوشنویسی و هنرهای تجسمی اشاره کرد که برکات فراوان قرآن را در تعالی این هنرها می‌توانیم ببینیم و دریابیم که مفاهیم قرآنی به چه زیبایی توانسته است به رشد این هنرها کمک کند.

طالبی عنوان کرد: قرآن جایگاه والایش در مسائل فرهنگی را نیز نشان داده و امیدواریم در استان یزد که با قرآن مأنوس است، مسئولان در گسترش و تعالی ارزش‌های قرآنی کوشا باشند.

استاندار یزد اظهار امیدواری کرد: با راهنمایی‌های نماینده ولی فقیه در استان و اختیارات قانونی مسئولان استان بتوانیم قدم‌های خوبی را در توسعه و ترویج قرآن و مفاهیم عالی آن در جامعه برداریم.

به گزارش مهر، هفتمین نمایشگاه بزرگ علوم قرآنی یزد در ۲۰ غرفه با ۴ هزار عنوان کتاب و با تخفیف ۵۰ درصد در محصولات فرهنگی تا دوم خرداد ماه از ساعت ۲۱ تا یک بامداد میزبان علاقه‌مندان است.

کد خبر 4618008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha