۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۱۶

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی:

خسارت ناشی از سیل به دلیل بی تدبیری است

خسارت ناشی از سیل به دلیل بی تدبیری است

بجنورد- رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: بروز این حجم از خسارت سیل در استان به دلیل بی تدبیری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری با انتقاد از عدم اتخاذ تدابیر بازدارنده‌ای که در گذشته می‌بایست از سوی مسئولان این حوزه به انجام می‌رسید، اظهار کرد: بی شک اگر پیش‌تر تدابیر لازم اتخاذ می‌شد اکنون شاهد بروز این حجم خسارت در مناطق نبودیم.

جعفری با اشاره به وقوع سیل مخرب در شهر آشخانه، بیان کرد: در این رابطه گروه جهادی به همت اداره کل دادگستری خراسان شمالی، برای کمک به سیل زدگان آشخانه تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه این نوع حرکت‌های جهادی یقیناً در کاهش آلام و نگرانی‌های خانواده‌های سیل زده بسیار مؤثر خواهد بود تصریح کرد: تداوم این قسم اقدامات جهادی تا زمان اتمام عملیات بازسازی و ترمیم خرابی‌ها در دستور کار خواهد بود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: با توجه به سیلی که اخیر مناطق مختلف استان را فرا گرفت، ایجاد سیل بند در مناطق سیل زده ضروری است.

جعفری بیان کرد: در ماجرای سیل آشخانه، علاوه بر تکلیف مدیران کل ارگان‌های اجرایی مسئول، یک گروه جهادی متشکل از مدیران، قضات و کارکنان مجموعه قضائی استان نیز به همت اداره کل دادگستری به منظور کمک به سیل زدگان تشکیل شد.

وی گفت: گروه جهادی دادگستری در جریان سیل آشخانه با حضور در این شهر نسبت به تخلیه و شستشوی گل و لای انباشته شده در منازل مسکونی، معابر و خیابان‌های سطح شهر و همچنین مرمت و بازسازی بخش‌هایی از مناطق سیل زده اقدام و در این راستا کمک‌های مهم و مؤثری به سیل زدگان انجام دادند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت صیانت و پاسداری از حقوق عامه افزود: دستگاه قضائی در راستای اجرای رسالتی که نسبت به حقوق عمومی مردم دارد با دستگاه‌های که در ایفای وظایف قانونی خود کوتاهی کرده‌اند به طور جدی برخورد خواهد کرد.

کد خبر 4619689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha