۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۱۱

ملکی در گفتگو با مهر:

نحوه کنترل بازار خودرو در جلسه کمیسیون صنایع بررسی شد

نحوه کنترل بازار خودرو در جلسه کمیسیون صنایع بررسی شد

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان در جلسه این کمیسیون حضور یافت و گزارشی درباره کنترل بازار خودرو ارائه کرد.

ولی ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان در جلسه امروز این کمیسیون حضور یافت و گزارشی را درباره نحوه کنترل بازار ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه درباره نحوه اختصاص ارز و توزیع کالاهای اساسی مباحثی مطرح شد، ادامه داد: طبق گفته رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان، تعداد بازرسان در سراسر کشور برای کنترل بازار بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۰ نفر هستند که اقداماتی را در این راستا تاکنون انجام داده اند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین در این جلسه مباحثی پیرامون شیوه کنترل قیمت بازار خودرو مطرح شد، تصریح کرد: طبق گفته رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان در وهله اول نوسانات قیمت ارز در افزایش قیمت خودرو تأثیر گذاشته است.

وی افزود: همچنین رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان یکی دیگر از مشکلات اساسی بازار خودرو را نقدینگی پایین در واحدهای قطعه سازی و خودروسازی دانست و تاکید کرد که این مسئله باعث شده است که آنها نتوانند به موقع تعهداتشان را عملیاتی کنند.

ملکی ادامه داد: طبق گزارش‌های ارائه شده در جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن، حداقل نقدینگی مورد نیاز برای گردش امور جاری خودروسازان ۳ برابر شده است و نه تنها به همان میزان درآمد ندارند بلکه از جاه‌های دیگر هم به آنان کمک نشده است و مشکلاتی دارند و نمی‌توانند نسبت به تأمین مواد مورد نیازشان برای تولید اقدام کنند.

کد خبر 4621000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha