۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۵۱

مشاور عالی وزیر بهداشت؛

هزینه کنترل فشارخون در کشور کمتر از ایجاد چند بخش ICU است

 هزینه کنترل فشارخون در کشور کمتر از ایجاد چند بخش ICU است

مشاور عالی وزیر بهداشت گفت: کار وزارت بهداشت کمک به سلامت افراد، خانواده‌ها و جامعه است و تأمین سلامت جامعه، بدون مشارکت بین بخشی، بسیار دشوار و شاید غیرممکن است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اسماعیل اکبری، روز شنبه در نشست شورای هماهنگی رؤسای مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه‌های اجرایی که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: مردم ایران به وزارت بهداشت، اعتقاد بسیار بالایی دارند و در هر دعوتی به خوبی حضور پیدا می‌کنند و در بسیج ملی کنترل فشارخون که جمعیت هدف ما، ۴۰ میلیون است، مشارکت مردم بیش از حد انتظار بوده است.

وی افزود: اعتماد به وزارت بهداشت در سایر کشورهای دنیا به اندازه ایران وجود ندارد و این هفته وزارت بهداشت موفق می‌شود که گواهی ریشه کنی سرخک و سرخجه را بگیرد اما در حال حاضر در آمریکا بیش از ۸۰ هزار و در اروپا بیش از ۱۰۰ هزار بیمار مبتلا به سرخک وجود دارد و ترامپ برای واکسیناسیون مردم التماس می‌کند اما مردم مراجعه نمی‌کنند و می‌بینیم که مردم ایران اعتقاد و اعتماد زیادی به وزارت بهداشت دارند.

مشاور عالی وزیر بهداشت با بیان اینکه مسیری که برای کنترل بیماری‌ها در کشور توسط وزیر بهداشت آغاز شده، ساختاری، مدیریتی و قدرتمند است، گفت: این مسیر منطبق بر نیازهای نظام سلامت است و هزینه طرح بسیج ملی فشارخون در کشور، کمتر از ایجاد چند بخش ICU است.

اکبری یادآور شد: یکی از دستوراتی که حدود ۳ ماه پیش وزارت بهداشت داد، تاکید بر اهمیت توجه به مباحث جمعیتی است و این بحث را به یک مؤلفه کاملاً علمی تبدیل کرده ایم و در بحث جمعیت، مباحث سیاسی و گروهی مطرح نیست و به صورت علمی دنبال می‌شود.

کد خبر 4631087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha