۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۴۵

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور:

بخش دولتی مانع اصلی کسب وکارهای نو در خوزستان است

بخش دولتی مانع اصلی کسب وکارهای نو در خوزستان است

اهواز- معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: مشکل اصلی استارت‌آپ‌ها در خوزستان حضور بسیار زیاد دولت بوده که مانع حضور بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرکز رشد واحد فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایجاد مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان نشان‌دهنده ارتباط دانشگاه و صنعت است که در حال حاضر حدود ۴ هزار و ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان در سطح کشور مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: مشکل اصلی استارت‌آپ‌ها در خوزستان حضور بسیار زیاد دولت است که مانع حضور بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری هستند و نیازمند استفاده از پروژه‌ها و ایده‌ها در پارک علم و فناوری، مراکز رشد و دانشگاه‌ها هستیم به‌نحوی‌که اکوسیستم موجود در خوزستان تغییر پیدا کند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور بیان کرد: خوزستان یک استان مهم از نظر نیروی انسانی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان است و حضور سیستم‌های دولتی مانند صنایع نفت، گاز و پتروشیمی اکوسیستم خاصی در استان ایجاد کرده که با سایر استان‌ها متفاوت است.

ستاری گفت: امروز تصمیم‌گیری‌های مهمی در خصوص بودجه، زیرساخت‌ها، دانشگاه‌ها، پارک علم و فناوری و به‌صورت خاص همه مدل حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در استان صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری بر روی جوانان بزرگ‌ترین سرمایه در خصوص حمایت از استارت‌آپ‌ها است و همه کشور امسال برای مقابله با تحریم و توسعه استارت‌آپ‌ها پای‌کار آمدند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروزه شرکت‌های خلاق در حوزه علوم انسانی تشکیل شده است، یادآور شد: امروز بیش از ۴۰۰ شرکت خلاق در کشور در حال فعالیت هستند.

ستاری اضافه کرد: ایران درحالی‌که ازنظر جمعیت شانزدهمین کشور دنیا است اما نهمین زبان اینترنت دنیا را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: بیش از ۷۰ شتاب‌دهنده به‌صورت رسمی در کشور در حال فعالیت هستند و به‌طور خاص در حال حمایت از شتاب‌دهنده‌ها در سطح کشور هستیم.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور افزود: هم‌اکنون استارت‌آپ‌هایی در کشور وجود دارد که جز ۱۰۰ سایت پربیننده دنیا هستند و کاملاً به زبان فارسی در حال ارائه خدمات هستند.

ستاری گفت: همچنین وجود شرکت‌های انیمیشن‌سازی و بازی‌های کامپیوتری در سطح کشور نشان‌دهنده تجاری‌سازی علوم انسانی است.

کد خبر 4637188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha