۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۰:۵۶

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان:

۴۰ میلیارد مترمکعب آب با سیلاب وارد خوزستان شد

۴۰ میلیارد مترمکعب آب با سیلاب وارد خوزستان شد

اهواز- مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: سیلاب فروردین ماه امسال ۴۰ میلیارد مترمکعب آب را وارد مخازن سدها و دشت های خوزستان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، کیامرث حاجی زاده عصر دوشنبه در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده شهرستان دشت آزدگان و هویزه اظهار کرد: زحمات زیادی در زمینه مدیریت سیلاب کشیده شد و بعد از حماسه دفاع مقدس مقابله با سیلاب واقعاً یک حماسه دیگر بود.

وی افزود: کار بزرگ جهادی را در مرحله آمادگی و مقابله با سیلاب انجام دادیم که در تاریخ ماندگار است.

مدیرکل بحران استانداری خوزستان بیان کرد: سیلاب فروردین ماه امسال در خوزستان با همکاری و هماهنگی همه دستگاه ها و مردم و بدون تلفات در استان مدیریت شد.

حاجی زاده گفت: سیلاب ۴۰ میلیارد مترمکعب آب با وارد مخازن سدها و دشت های خوزستان کرد.

وی ادامه داد: سیلابی که در فروردین ماه امسال رخ داد از نظر حجم آورد آب و میزان ورودی طبق گفته کارشناسان وزارت نیرو و اساتید دانشگاه در صد سال اخیر بی سابقه بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان تصریح کرد: منکر نقاط ضعف در مدیریت سیلاب نیستیم اما اینکه پای کار نبودیم را رد می کنم چون با همه توان و امکانات برای مقابله با سیلاب به صورت شبانه روز حضور داشتیم.

حاجی زاده اضافه کرد: جهاد کشاورزی خوزستان باید هرچه سریع تر نسبت به پرداخت خسارت کشاورزان سیل زده استان اقدام کند و سازمان برنامه و بودجه استان هم باید نقدینگی مورد نیاز را برای پرداخت خسارت تأمین کند.

وی گفت: بازسازی منازل مسکونی سیل زدگان دشت آزادگان جز اولویت های نخست دولت و ما است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان افزود: سازمان آب و برق نیز خوزستان نیز باید هرچه سریع تر نسبت به لایروبی زهکش ها و کانال ها اقدام و پالایش و پخش نیز باید سوخت دستگاه هاچ ماشین آلاتی که در عملیات بازسازی مناطق سیل زده حضور دارند را تامین کند.

کد خبر 4637424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha