۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۳۳

از عصر امروز؛

بارش رگبار باران در گیلان/احتمال بارش تگرگ دور از انتظار نیست

بارش رگبار باران در گیلان/احتمال بارش تگرگ دور از انتظار نیست

رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به ایجاد شرایط برای بارش رگبار باران از عصر امروز در این استان، گفت: احتمال بارش تگرگ در دامنه ها و ارتفاعات گیلان دور از انتظار نیست.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی، اظهار کرد: بررسی این الگوها بیانگر عبور جریانات کم و بیش ناپایدار از عصر امروز تا پنجشنبه در منطقه است.

وی با بیان اینکه با عبور این جریانات شرایط برای بارش رگبار باران و وقوع رعد و برق در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته در استان گیلان فراهم می‌شود، افزود: شدت بارش‌ها در برخی از ساعات به ویژه در عصر و شب روز چهارشنبه شدید خواهد بود.

دادرس با اشاره به اینکه احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد به ویژه دامنه‌ها و ارتفاعات دور از انتظار نیست، گفت: ارتفاع موج دریا نیز در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در برخی ساعات بین ۱۰ تا ۷۰ سانتی متر خواهد بود و دریا برای فعالیت‌های دریانوردی و شنا مناسب نیست.

وی به تقویت ناپایداری‌ها جوی در روزهای پایانی هفته جاری نیز اشاره کرد و از شهروندان خواست از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده و هنگام وقوع رعد و برق از استقرار در مناطق مرتفع، شالیزارها و زیر درختان امتناع کنند.

کد خبر 4638200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha