۲۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۱۶

معاون جمعیت هلال احمر استان مرکزی:

کاروان سلامت داوطلبان استان مرکزی به نقاط سیل زده لرستان اعزام شد

کاروان سلامت داوطلبان استان مرکزی به نقاط سیل زده لرستان اعزام شد

اراک- معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مرکزی از اعزام نیروهای متخصص داوطلب در قالب کاروان جهادی به مناطق سیل زده استان لرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا محمودی در رابطه با این خبر بیان داشت: بیستم خرداد ماه جاری ۴۰ نفر از نیروهای متخصص داوطلب این جمعیت در قالب کاروان جهادی جهت انجام فعالیت‌های عام المنفعه و بشردوستانه به صورت کاملاً تخصصی و برنامه ریزی شده، به مناطق سیل زده شهر معمولان استان لرستان اعزام شدند.

محمودی عنوان کرد: تیم اعزامی متشکل از ۱۲ نفر پزشک متخصص دندانپزشک، روانشناس و داخلی، ۵ نفر نیروی تعمیرکار لوازم برقی همچون یخچال، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و…، ۳ نفر تکنسین دارویی و ۲۰ نفر از نیروهای داوطلب بوده که در شهر معمولان مستقر و مشغول به فعالیت شده اند.

وی افزود: این تیم علاوه بر ارائه خدمات درمانی و بهداشتی، اقدام به احداث بازارچه خیریه در مدرسه مکتب الزهرا شهر معمولان کرده که در آن پوشاک مورد نیاز خانواده‌ها به ارزش بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان، موجود است و خانواده‌های سیل زده با مراجعه به این بازارچه می‌توانند به انتخاب خود، لباس‌های مورد نیاز را به صورت رایگان دریافت کنند.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان مرکزی اظهار داشت: از دیگر خدمات کاروان جهادی مستقر در شهر معمولان ارائه خدمات دندانپزشکی، آموزش بهداشت دهان و دندان به صورت کاملاً رایگان است و در کنار آن دیگر پزشکان اعزامی به معاینه بیماران، ارائه خدمات مشاوره‌ای و تحویل داروی تجویز شده در همان محل می‌پردازند.

محمودی تصریح کرد: جهت رفاه حال خانواده‌های سیل زده و تکمیل خدمات کار کاروان جهادی در این مناطق و رفع نیازهای دارویی و بهداشتی آنها بالغ بر ۲۰ میلیون تومان دارو و ۵ میلیون تومان مواد اولیه دندانپزشکی به همراه تیم، ارسال شده است.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر خدمات مذکور یک مرکز تعمیرگاه جهت تعمیر لوازم برقی تدارک دیده شده که کلیه لوازم مورد نیاز آنها نیز توسط خیرین تأمین و ارسال شده است. این مرکز توسط ۵ نفر از نیروهای متخصص اداره می‌شود که روزانه به بیش از ۶۰ مراجعه کننده خدمت رسانی می‌کنند.

کد خبر 4639020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha