۲۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۰۴

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

ایجاد کتابخانه هنری جهان اسلام به دلیل تحریم‌ها عملی نشد

ایجاد کتابخانه هنری جهان اسلام به دلیل تحریم‌ها عملی نشد

تبریز- عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ایجاد کتابخانه هنری جهان اسلام در تبریز به دلیل شرایط تحریم ها عملی نشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کی نژاد ظهر امروز پنج شنبه در مراسم افتتاح چهارمین جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری هنرهای اسلامی با تاکید بر اینکه به زودی با عبور از شرایط تحریم ها کتابخانه هنری جهان اسلام نیز عملیاتی می شود، ادامه داد: همچنین دانشگاه هنر اسلامی تبریز برای برگزاری جشنواره نیمه حضوری هنرمندان در رشته های مختلف جهان اسلام آمادگی کاملی دارد.

وی با بیان اینکه تنها دانشکده چند رسانه‌ای کشور در تبریز فعال است، گفت: جشنواره نیمه حضوری هنرمندان با محوریت تنها دانشکده چند رسانه‌ای کشور در تبریز برگزار می شود.

رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز با تاکید بر اینکه دانشجویان رشته های هنری کشورهای اسلامی می توانند نقش آفرینی ویژه ای در هنر داشته باشند، گفت: دانشجویان رشته های هنری و به خصوص هنرمندان جهان اسلام می توانند از طریق آثار خود برای ایجاد نظام صلح در کشورها بیشتر از دانشجویان سایر رشته‌ها گام بردارند.

کی نژاد با اشاره به اینکه امنیت برآمده از تربیت انسان و ساخت جامعه توحیدی با زبان مشترک هنر و هنرنمایی هنرمندان پدیده آمده است، گفت: تعامل خوب و سازنده ای بین سازمان همکاری کشورهای اسلامی با دانشگاه هنر اسلامی تبریز وجود دارد و تلاش می کنیم این همکاری ها گسترش یابد.

وی به برگزاری چهارمین جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری هنرهای اسلامی در تبریز نیز اشاره داشت و افزود: تلاش می شود در جشنواره پنجم موضوع تذهیب در مسجد الحرام و مسجد النبی مورد تاکید باشد.

کد خبر 4639980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha