۲۶ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۱۱

در کارگاه آموزشی اتاق بازرگانی بیرجند مطرح شد؛

صادرات ۴۰۰ میلیون دلاری ایران به روسیه/بازار شرق روسیه را بشناسیم

صادرات ۴۰۰ میلیون دلاری ایران به روسیه/بازار شرق روسیه را بشناسیم

بیرجند- عضو اتاق بازرگانی شیراز گفت:صادرات ایران به روسیه در سال گذشته ۴۰۰ میلیون دلار ولی واردات ما سه برابر این میزان بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بازرگانان خراسان‌جنوبی شنبه شب در یک کارگاه آموزشی با رموز موفقیت در تجارت با مشورهای آسیای میانه و روسیه شنا شدند.

احسان قشلاقی عضو اتاق بازرگانی شیراز و مدرس دوره آموزشی در این کارگاه گفت: کشورهای سی آی اس یا مشترک المنافع شامل کشورهای ازبکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، روسیه، مولداوی، قزاقستان، بلاروس، ارمنستان، آذربایجان و قرقیزستان است.

مدرس کارگاه آموزشی آشنایی بازرگانان و فعالان اقتصادی با بازارهای صادراتی کشورهای آسیای میانه و روسیه بیان کرد: مردمان منطقه سی آی اس مردمانی اقتصادی هستند و روس‌ها نیز در تجارت واسطه‌گری با مدل سنتی را دوست نداشته و همچنین با تاریخ ایران آشنای کامل دارند.

قشلاقی با اشاره به اینکه مردم این منطقه با زبان انگلیسی صحبت نمی‌کنند، ادامه داد: زبان رسمی مردم منطقه سی آی اس روسی است.

وی گفت: برای خراسان‌جنوبی یکی از بهترین بازارها ورود به بازار شرق روسیه با مرکزیت قزاقستان و سیبری نو است که می‌توان برای این محدوده برنامه‌ریزی لازم را انجام داد.

واردات از روسیه سه برابر صادرات به این کشور

عضو اتاق بازرگانی شیراز و مدرس کارگاه آموزشی آشنایی بازرگانان و فعالان اقتصادی با بازارهای صادراتی کشورهای آسیای میانه و روسیه با اشاره به اینکه صادرات ایران به روسیه ۴۰۰ میلیون دلار و واردات حدود سه برابر بیشتر بوده است، اظهار کرد: گندم، گنجاله ها، آهن، فولاد، صنایع شیمیایی، چوب روسی از مهمترین واردات ایران از روسیه در سال ۹۷ بوده است.

قشلاقی بیان کرد: خرما، پسته، کشمش، انواع میوه خشک، صنایع دستی، نمک و مس، مواد لبنی، انواع سنگ های ساختمانی، سیمانی و وسایل ساختمان نیز بیشترین صادرات ایران به روسیه در سال ۹۷ بوده است.

وی ادامه داد: دو بخش مهم در راستای بازاریابی و فروش در کشورهای سی آی اس بخش تحقیقات و مطالعات بازار و بخش آماده سازی زیر ساخت صادراتی است که باید مورد توجه فعالان اقتصادی قرار گیرد.

ضرورت آشنایی بازرگانان با بازار کشورهای هدف

مدرس کارگاه در کارگاه آموزشی آشنایی بازرگانان و فعالان اقتصادی با بازارهای صادراتی کشورهای آسیای میانه و روسیه گفت: در بخش تحقیقات و مطالعات بازار باید مواردی چون اطلاعات بازار هدف مرتبط با کالای تولید کننده و صادرکننده، اندازه و سهم بازار هدف، قیمت گذاری و حاشیه سود مد نظر، محدودیت های قانونی کشورهای هدف و تحلیل برندهای موجود در بازار هدف مد نظر قرار گیرد.

قشلاقی اظهار کرد: در بحث آماده‌سازی زیر ساخت صادراتی نیز مواردی چون طراحی کاتالوگ‌های متناسب با بازار کشور هدف، اخد استانداردهای لازم، راه اندازی وب سایت تجاری معتبر و انتخاب برند متناسب با کشور هدف نیز باید مورد توجه باشد.

وی بیان کرد: در جست‌وجوهای اینترنتی معمولاً با واسطه‌گران بازار روسیه و روسیه زبان بر می‌خوریم که باید با احتیاط با خواسته‌های آنان برخورد کرد چرا که بیشتر آنان خریداران واقعی نیستند و مشکلاتی ایجاد می‌کنند.

عضو اتاق بازرگانی شیراز و مدرس در کارگاه آموزشی آشنایی بازرگانان و فعالان اقتصادی با بازارهای صادراتی کشورهای آسیای میانه و روسیه یادآور شد: با معرفی خود به صورت مستقیم و بدون واسطه به خریدار و یا شرکت‌های هدف از بروز هرگونه خطری جلوگیری می‌شود.

کد خبر 4641738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha