۳۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۰۶

وزیر راه و شهرسازی:

شرایط برقراری پروازهای حج تمتع از فرودگاه همدان را بررسی می‌کنیم

شرایط برقراری پروازهای حج تمتع از فرودگاه همدان را بررسی می‌کنیم

همدان - وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شرایط برقراری پروازهای حج تمتع از فرودگاه همدان را بررسی می‌کنیم، گفت: تراکم پروازها در فرودگاه جده بالاست اما شرایط را بررسی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی پیش از ظهر پنج شنبه در بازدید از راه آهن همدان که پس از افتتاح پروژه‌های فرودگاه همدان انجام شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برج مراقب پرواز فرودگاه همدان در نوع خود در کشور کم نظیر است.

وی با بیان اینکه برج مراقبت فرودگاه همدان مرتفع‌ترین برج پرواز فرودگاه‌های کشور با طول ۵۲ متر است، گفت: در حال حاضر از فرودگاه همدان‌استفاده نمی‌شود که امیدواریم مردم همدان از سفرهای هوایی استقبال بیشتری داشته باشند تا پروازهای بیشتری در این فرودگاه انجام‌شود.

اسلامی با اشاره به اینکه لازمه حیات فرودگاه استقبال مردم از سفرهای هوایی است، ادامه داد: اگر مردم از هواپیما در سفرها استفاده نکنند فرودگاه متروکه می‌شود و نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد.

وزیر راه و شهرسازی از مردم و فعالان اقتصادی دعوت کرد تقاضاهای خود برای سفرهای هوایی را بیشتر کنند و افزود: مردم و فعالان اقتصادی تقاضاهای خود را برای سفرهای هوایی به استان همدان افزایش دهند تا شرکت فرودگاه‌ها تشویق شود و به فرودگاه همدان برنامه‌های توسعه‌ای ارائه دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز برخی پروژه‌های زیرساختی، فرودگاهی و ریلی همدان بازدید می‌شود، بیان کرد: باید راه‌آهن همدان هم در بخش ایستگاه و هم راه‌های تبادل ارتباطات شهری تکمیل و به نتیجه برسد.

اسلامی بابیان اینکه پیرامون راه آهن نشست‌های مفصلی با نمایندگان و استاندار همدان داشتیم تا مباحث مربوط به راه آهن و ایستگاه تبادلی اتوبان و ارتباطات شهری آن را بررسی کنیم که امروز نیز این موضوع بررسی خواهد شد، گفت: درباره انتقال پروازهای حج از فرودگاه همدان به کرمانشاه اجازه می‌خواهم موضوع بیشتر بررسی شود.

وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه در پروازهای حج مهم مقصد است و مدینه مشکلی ندارد ولی تراکم در فرودگاه جده بالاست که باید بررسی کنیم تا بعد تصمیم‌گیری شود، گفت: با توجه به تاریخی بودن استان همدان موضوع بازآفرینی شهری از مباحث در دستور کار این سفر است.

وی با اشاره به وجود وسعت زیاد بافت فرسوده در همدان و لزوم احیای مجدد آنها تاکید کرد: همدان با برخورداری از سازندگان خوب، باید از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشد زیرا جامعه هدف ساخت و رونق بافت‌های فرسوده و مسکن مهر اقشار متوسط به پایین هستند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه‌های مسکن با توجه به نیاز جامعه باید در شهرهای گوناگون دنبال شود، یادآور شد: عرضه زمین توسط دولت برای ساخت مساکن مهر در برنامه است و ۸۰ درصد تسهیلات توسط بانک‌ها به سازندگان مسکن تعلق می‌گیرد.

کد خبر 4646162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha