۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۵

طی همایشی عنوان شد؛

۳۴۲ شعبه شورای حل اختلاف در آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند

۳۴۲ شعبه شورای حل اختلاف در آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند

ارومیه - رئیس شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۳۴۲ شعبه شورای حل اختلاف در آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی صمدی پیش از ظهر یکشنبه در همایش استانی گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: تعداد ۳۴۲ شعبه شورای حل اختلاف در سطح استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۲۱۱ شعبه شهری و ۱۳۱ شعبه روستایی را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون تعداد قضاتی که با شوراهای حل اختلاف همکاری می‌کنند ۱۵۸ نفر که از این تعداد ۱۴۸ نفر قاضی دادگستری و ۱۰ نفر قاضی ویژه شورا هستند.

رئیس شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: شوراهای حل اختلاف توانستند ورودی محاکم و دادسراها را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش بدهند.

صمدی اضافه کرد: از تعداد ۲۲۳ هزار و ۷۰۰ فقره پرونده وارد شده به شوراهای حل اختلاف، ۲۲۳ هزار و ۶۰۰ پرونده مختومه شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته شوراها توانستند ۶۲ هزار و ۴۰۰ فقره پرونده را با صلح و سازش مختومه کنند گفت: با تلاش و همت شوراهای حل اختلاف در راستای جلوگیری از تزلزل بنیان خانواده نرخ طلاق افزایش پیدا نکرده است.

رئیس شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۳۷۲ نفر زندانی آزاد شده است عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد از اوراق قضائی به صورت الکترونیکی ابلاغ شده است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم گفت: آیت الله بهشتی برای تثبیت و توسعه انقلاب اقدامات مهمی انجام دادند و برای احقاق حق و عدالت خواهی به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام عسگر دیرباز افزود: یکی ازاهداف انقلاب اسلامی اتحاد بین حوزه و دانشگاه است و قوه قضائیه یکی از جلوه‌های وحدت حوزه و دانشگاه است.

وی با بیان اینکه مسئولان قوه قضائیه کشور باید در توسعه عدالت و احقای حق مردم بیش از گذشته تلاش کرده و گام بردارند بیان کرد: مسئله بدحجابی یکی از آسیب‌های اجتماعی مهم امروز است و مسوولان فرهنگی جامعه باید برای رفع این مشکل اقدامات عملی و قانونی انجام دهند.

کد خبر 4648546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha