۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۶:۱۵

مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

۹ نقطه در جنگلهای استان در روزهای اخیر دچار آتش سوزی شد

۹ نقطه در جنگلهای استان در روزهای اخیر دچار آتش سوزی شد

یاسوج- مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در روزهای اخیر در ۹ نقطه استان جنگلها و مراتع طعمه حریق شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید محمدی تبار بعدازظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اغلب این آتش سوزیها در همان روز آتش سوزی خاموش شد اما در برخی مناطق با توجه به وزش باد شدید و صعب العبور بودن منطقه نیروهای امدادی چند روز برای مهار آتش تلاش کردند.

وی با بیان اینکه آتش سوزی در جنگل‌های کاکان در حد فاصل مرز استان فارس با کهگیلویه و بویراحمد بعد از گذشت بیش از ۲۴ ساعت مهار شد، گفت: همچنین آتش سوزی در منطقه دلی بهرام بیگی به سختی و با تلاش نیروهای مردمی مهار شد.

محمدی تبار افزود: آتش سوزی جنگل‌های شاغالب نیز در حدفاصل چهارمحال و بختیاری با استان، با کمک ستاد بحران استان چهارمحالو بختیاری و نیروهای مردمی خاموش شد.

وی تصریح کرد: در صورت آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع در مناطق در مرحله اول باید اداره منابع طبیعی و محیط زیست برای اطفای حریق وارد عمل شود و در صورت جوابگو نبودن امکانات و نیروی انسانی سپس از طریق فرمانداری و شورای مدیریت بحران آن شهرستان درخواست کمک کند.

محمدی تبار افزود: منابع طبیعی محوری ترین رکن برنامه پنج ساله توسعه پایدار است و کاهش خسارتهای آتش سوزی در جنگل و مراتع استان و مهار آن نیازمند گسترش فرهنگ و آموزش است.

وی بیان داشت: همچنین به دلیل کمبود تجهیزات و اعتبار، احتمال خسارتهای گسترده به جنگل‌ها و مراتع وجود دارد و با توجه به کمبود شدید نیروهای آموزش دیده در دستگاه‌های اجرایی منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست، بکارگیری نیروهای متخصص اطفای حریق برای پیشگیری از وقوع بحران در جنگل‌ها و مراتع نیاز نخست صیانت از جنگل‌ها و مراتع استان است.

محمدی تبار بر تأمین تجهیزات خودرویی، دستگاه‌های دمنده و لباس مخصوص برای مهار آتش تاکید کرد و گفت: عوامل طبیعی مانند صاعقه، سهل انگاری کشاورزان در آتش زدن پسماند مزارع و باغات و غفلت گردشگران و بعضاً اختلافات ملکی و ایلی و …. باعث آتش سوزی‌های سال جاری شده است.

وی افزود: روزانه در نقاط مختلف این استان شاهد آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع هستیم که به دلیل کوهستانی و سخت‌گذر بودن استان، اطفای حریق با دستان خالی و بدون امکانات و تجهیزات مدرن و مورد نیاز به سختی انجام می‌شود.

کد خبر 4649910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha