۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۲

همتی در حاشیه جلسه دولت:

صادرات نفت در حال افزایش است/ تحریم‌ها تاثیری بر بازار ارز نداشت

صادرات نفت در حال افزایش است/ تحریم‌ها تاثیری بر بازار ارز نداشت

رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا گفت: آمریکا هر کاری می‌توانسته انجام داده، اما ایران از قله مقاومت تحریم‌ها عبور کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالناصر همتی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص تحریم های جدید آمریکا بر دفتر مقام معظم رهبری و وزیر امور خارجه اظهار داشت: همیشه گفتم و امروز هم باز تکرار می‌کنم، آنها هرکاری تنوانستند درباره تحریم ها علیه ایران انجام داده اند.

رئیس بانک مرکزی گفت: ما قله مقاومت تحریم ها را رد کرده ایم و علی رغم ادعای آنان که می‌گویند صادرات نفت ما صفر شده، در حال افزایش است.

وی با اشاره به ثبات بازار ارز در کشور تصریح کرد: ثبات بازار ارز نشانه مهمی است که بیانگر اهمیت ندادن مردم به این تحریم ها است.

همتی تاکید کرد: مردم ما هم فهمیده‌اند که اینها هرکاری توانسته اند انجام داده اند و از این به بعد هم تحریم ها هیچ فایده ای ندارد.

رئیس بانک مرکزی در خصوص آخرین وضعیت اینستکس گفت: مدتی است که ما می شنویم اینستکس در آستانه اجرا شدن است، از نظر اینکه جلساتی برگزار شده و اسنادی هم رد و بدل شده اما ما این موضوع را قبول نداریم. زمانی که طرف ما در اینستکس نخواهد منابعی جا به جا شود، کارایی این سازوکار مالی معنی ندارد.

وی بیان کرد: زمانی که ما به اروپا صادرات نداریم و وارداتی هم صورت نمی‌گیرد و در خرید نفت هم مشکل داریم، بنابراین از طرف اروپایی می‌خواهیم که خط اعتباری بدهند تا کالا بخریم.

همتی در پایان خاطرنشان کرد: اگر هرکدام از این راه ها تحقق پیدا کند، ظرف یک هفته می‌توان اینستکس را راه اندازی کرد.

کد خبر 4651495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha