۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۴۲

رئیس شورای شهر همدان:

پارک علم و فناوری مدیریت شهری همدان را درراستای توسعه شهر کمک کند

پارک علم و فناوری مدیریت شهری همدان را درراستای توسعه شهر کمک کند

همدان - رئیس شورای شهر همدان گفت: ظرفیت‌های خوبی در شهرداری همدان و پارک علم و فناوری وجود دارد که باید از ظرفیت این دور ارگان برای پیشرفت شهر همدان استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، کامران گردان پیش از ظهر چهارشنبه در نشستی با رئیس پارک علم و فناوری استان همدان افزود: ظرفیت‌های خوبی در شهرداری همدان و پارک علم و فناوری وجود دارد که باید از ظرفیت این دور ارگان برای پیشرفت شهر همدان استفاده کرد.

گردان از آمادگی مدیریت شهری همدان برای همکاری با پارک علم و فناوری خبر داد و گفت: زمینه برای همکاری این دو مجموعه فراهم است.

بی توجهی پارک علم و فناوری همدان به یک میلیاردتومان بودجه

نایب رئیس شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه شورای شهر همدان در سال گذشته مصوبه‌ای در راستای همکاری با پارک علم و فناوری داشت، افزود: بر اساس این مصوبه یک میلیارد تومان بودجه از اعتبارات مالی شهرداری برای فعالیت صندوق پژوهش و فناوری در نظر گرفته شد که متأسفانه پارک علم و فناوری از این ظرفیت استفاده نکرد.

حمید بادامی با اشاره به اینکه به مرکز نوآوری و مرکز رشد در شهرداری نیاز داریم، اضافه کرد: پارک علم و فناوری می‌تواند این ظرفیت را برای شهرداری ایجاد کند.

شهرداری دارای زیر ساخت و ظرفیت‌های خوبی در حوزه توسعه فناوری فیزیکی است وی اضافه کرد: شهرداری دارای زیر ساخت و ظرفیت‌های خوبی در حوزه توسعه فناوری فیزیکی است و می‌توان از این ظرفیت‌ها برای پارک علم و فناوری استفاده کرد که باید در این راستا تفاهم نامه همکاری بین دو ارگان منعقد شود.

نایب رئیس شورای شهر همدان با اشاره به اینکه ما به دنبال ایجاد اشتغال هستیم، یادآور شد: مشکل اصلی حوزه فناوری را بازار کار است و باید در مسائلی وارد شد که تقاضا و بازار آن حاصل باشد.

بادامی نجات با تاکید بر اینکه مدیریت شهری تشنه فناوری است چرا که ایده و خلاقیت‌های زیادی در این حوزه مطرح می‌شود اما تخصص ساخت و ارائه این ایده‌ها را مدیریت شهری ندارد، گفت: این امر نیازمند کمک پارک علم و فناوری است.

بادامی نجات با اشاره به اینکه از ابتدای دوره پنجم شورای شهر همدان بر توجه به فناوری و ایجاد شهر هوشمند تاکید داشتیم، یادآور شد: همدان ظرفیت خوبی در ایجاد شهر هوشمند دارد به گونه‌ای که می‌توانیم با تحقق این امر بسیاری از خدمات از جمله صدور پروانه الکترونیکی را به آسانی انجام داد.

راه اندازی واحد تخصصی کسب و کار در پارک علم و فناوری

وی وجود هزار خدمت در شهرداری را از ظرفیت‌های مناسب دانست و اضافه کرد: هیچ سازمانی به این تعداد خدمت ندارد و هر یک از این خدمات یک ظرفیت کسب و کار است و نیاز دارد واحد تخصصی آن یعنی پارک علم و فناوری به کمک شهرداری آمده و از این ظرفیت برای درآمدزایی و اشتغال استفاده کند.

رئیس پارک و علم و فناوری همدان نیز ضمن تقدیر و تشکر از شورای شهر همدان به دلیل توجه به حوزه علم و فناوری گفت: آمادگی همکاری با مدیریت شهری را داریم.

حسن مرادی به ظرفیت‌های پارک علم و فناوری و نقش آن در توسعه هوشمند سازی شهر اشاره کرد و یادآور شد: پارک علم و فناوری با شورا و شهرداری در کنار هم اقدامات خوبی را برای شهر و جوانان انجام خواهند داد.

وی همچنین به احداث ساختمان جدید پارک علم و فناوری اشاره کرد و یادآور شد: برای راه اندازی این ساختمان نیاز به کمک ارگان‌های همچون شهرداری و شرکت‌های خدمات رسان داریم.

کد خبر 4651784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha