۸ تیر ۱۳۹۸، ۰:۵۳

دادستان عمومی و انقلاب دامغان:

ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی دامغان نگران‌کننده است

ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی دامغان نگران‌کننده است

دامغان- دادستان عمومی و انقلاب دامغان از بالا بودن ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی این شهرستان اظهار نگرانی کرد و گفت: فرهنگ صلح و سازش در جامعه پررنگ‌تر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدتقی گلی شامگاه جمعه در آخرین روز از هفته قوه قضائیه در جمع مردم به میزبانی مسجد جامع دامغان ضمن بیان اینکه بالا بودن ورودی پرونده‌ها به محاکم قضائی شهرستان اعم از دادگستری و دادسرا زیبنده این شهرستان نیست، ابراز داشت: ریشه همه اختلافات امروز جامعه ریشه در مباحث مالی دارد که باید برای ریشه‌کن کردن این معضل گام اساسی برداشت.

وی اضافه کرد: باید علل و عوامل ایجاد تنش و خشونت در جامعه ریشه‌یابی شود و به دنبال حل این مسئله باشیم که چرا عواطف انسانی در جامعه کم‌رنگ و خشونت زیاد شده است.

دادستان عمومی و انقلاب دامغان بابیان اینکه بزرگ‌ترین عامل وجود خشونت در جامعه بی‌تقوایی است، ابراز داشت: امروز صبر و تحمل افراد در جامعه پایین آمده و یکی از ورودی‌های پرونده‌ها به دستگاه قضائی بحث درگیری، فحاشی و تهمت و افترا است که باید حق‌الناس را رعایت و گذشت کرد.

گلی با انتقاد به اینکه امروزه فرهنگ صلح و سازش در جامعه کم‌رنگ شده است، تصریح کرد: باید برای ترویج فرهنگ صلح و سازش و اصلاح ذات‌البین در سطح جامعه بیش از گذشته تلاش کرد که این امر به کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضائی کمک فراوان می‌کند.

وی بابیان اینکه راه‌حل رفع مشکل بیکاری در جامعه و کاهش جرم، ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال سرمایه‌گذاری است افزود: سرمایه‌گذاران برای رفع بیکاری در دامغان گام بردارند تا از این طریق ریشه بیکاری به‌عنوان یک معضل که در افزایش جرایم تأثیر فراوان دارد، برطرف شود.

دادستان عمومی و انقلاب دامغان بابیان اینکه همت و تلاش دستگاه قضائی بر جلوگیری و پیشگیری از جرم در جامعه است، اضافه کرد: برخورد با اراذل‌واوباش نیز به جد در دستور کار دستگاه قضائی قرار دارد و این دستگاه با همراهی و همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی اجازه جولان دادن به افراد شرور و مخل نظم و امنیت در جامعه را نمی‌دهد و با هیچ‌کس مماشات نخواهد کرد.

کد خبر 4653168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha