۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۶:۴۵

دادستان عمومی و انقلاب ری:

معضل آلودگی رودخانه سرخه حصار و فیروزآباد در حال پیگیری است

معضل آلودگی رودخانه سرخه حصار و فیروزآباد در حال پیگیری است

ری- دادستان عمومی و انقلاب ری گفت: معضل آلودگی رودخانه سرخه حصار و فیروزآباد در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی ملکوتی ظهر دوشنبه در نشست خبری هفته قوه قضائی با اصحاب رسانه طی سخنانی با اشاره به اینکه جمعیت شهری و روستایی ری به یک فرماندهی انتظامی مستقل نیاز دارد اظهار داشت: با توجه به اینکه ستاد فرماندهی انتظامی جنوب تهران با هدف افزایش ضریب امنیتی و خدمات رسانی به مردم منطقه راه اندازی می‌شود، دادستانی حمایت خود را در این زمینه اعلام می کند.

ملکوتی با بیان اینکه طی سال گذشته ۳۷ هزار و ۵۰۰ پرونده وارد دستگاه قضائی ری شده است افزود: از این تعداد به ۳۷ هزار پرونده رسیدگی و مختومه اعلام شده است و ماهانه حدود ۲۰۰ پرونده توسط قضات دادگستری این شهرستان رسیدگی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پرونده اثر تاریخی دژ رشکان و آلودگی سیمان ری در حال بررسی است گفت: این پرونده در مراحل نهایی قرار دارد که مقرر شده این اثر تاریخی از ید متصرفان خارج و بخشی از این اراضی در اختیار شهرداری و بخش دیگری نیز در اختیار اداره میراث قرار بگیرد چرا که این اثر تاریخی از لحاظ گردشگری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دادستان عمومی و انقلاب ری بیان داشت: جابجایی محل دفن زباله از آراد کوه به منطقه دیگر در آینده نزدیک انجام خواهد شد و موضوع آراد کوه و پسماند در جنوب پایتخت و همچنین جابجایی آن به محل دیگر نیاز به زمین مناسب و اقدامات کارشناسانه دارد و این موضوع در حال پیگیری است.

ملکوتی با تاکید بر اینکه قانون با هر گونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیر زمینی برخورد می کند گفت: طی یکسال گذشته ۲۰۸ حلقه چاه غیر مجاز در سطح شهرستان ری پلمب شد و همچنین معضل آلودگی رودخانه سرخه حصار و فیروزآباد در حال پیگیری است چرا که این ۲ رودخانه فاضلاب شهری، فضولات انسانی و آلودگی شیمیایی را وارد دشت ورامین و ری کرده و به اراضی کشاورزی آسیب هایی را وارد می کنند.

کد خبر 4655302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha