۱۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۳

معاون رئیس جمهور خبرداد:

فعالیت ۴۴۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور

فعالیت ۴۴۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور

زنجان-معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از فعالیت ۴ هزار و۴۰۰ شرکت دانش بنیان در سطح کشور خبر داد، گفت: حمایت از این شرکت ها یک دغدغه جدی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری صبح سه شنبه در حاشیه سفر یک روزه به زنجان، در جمع خبرنگاران، از فعالیت ۴ هزار و۴۰۰ شرکت دانش بنیان در سطح کشور خبر داد و افزود: طی سالجاری حمایت‌های خوبی از این شرکت‌ها برای رونق تولید خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعطای تسهیلات معافیت‌های مالیاتی از برنامه‌های مهم برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است، ادامه داد: امسال با تمام توان برای معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان اقدام خواهد شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اهمیت و نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در تحقق شعار سال، حمایت دوچندان از این شرکت‌ها را یکی از اولویت‌های سال‌جاری برشمرد و افزود: نگاه جامع به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در تحقق رونق تولید و کمک به اقتصاد مقاومتی، ضرورت حمایت از آن‌ها را دوچندان می‌کند.

ستاری با بیان اینکه در برهه کنونی می‌توان حمایت‌های مختلفی از جمله ارائه تسهیلات بانکی، معافیت‌های گمرکی و مالیاتی و غیره را از شرکت‌های دانش‌بنیان به عمل آورد، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در سال‌جاری، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان است که برای این کار، ابتدا به ساکن باید بستر استانی و زیرساخت‌های آن فراهم شود.

وی با یادآوری اینکه خوشبختانه امروز موضوع حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان یک دغدغه عمومی بوده و در این راستا علاوه بر صندوق نوآوری، بانک‌ها نیز همکاری‌های خوبی با این معاونت تا به امروز داشته‌اند، ادامه داد: هدف اصلی ما از حمایت بیش از پیش شرکت‌های دانش‌بنیان این است که بتوانیم با این اقدامات شاهد رشد روزافزون این شرکت‌ها در کشور باشیم.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه اعتقاد راسخ به این مهم داریم که آینده استان‌ها باید بر اساس شرکت‌های دانش‌بنیان شکل بگیرد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه زنجان جزو استان‌هایی است که از ظرفیت‌های بسیار خوبی در این زمینه از جمله کشاورزی، آی. سی. تی، الکترونیک و برق برخوردار است.

کد خبر 4655880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha