۱۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۰۱

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

تحریم اقتصادی جنایت حقوق بشری آمریکا علیه ملت ایران است

تحریم اقتصادی جنایت حقوق بشری آمریکا علیه ملت ایران است

بیرجند- قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: تحریم اقتصادی جنایت حقوق بشری آمریکا علیه ملت ایران است.

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جهانیان با شگفتی به تناقض سخنان دولتمردان آمریکا در اجلاسیه‌ها و محافل بین‌المللی در حمایت از حقوق بشر از یک طرف و حمایت‌های آنان از برخی گروه‌های تروریستی از جنبه دیگر نگاه می‌کنند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی بیان کرد: حمایت از گروهک تروریستی منافقین در دهه ۶۰ تا به امروز، ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایرانی و به شهادت رساندن ۳۰۰ انسان بیگناه توسط ناو آمریکایی، حمایت صدام در جنگ هشت ساله، حمایت از فتنه‌گران در سال ۸۸ و تحریم‌های اقتصادی مصداقی از جنایت‌های ضد حقوق بشری دولت آمریکا علیه ایران است.

نوفرستی با اشاره به ضد انسانی و ضد بشری بودن تحریم‌های اقتصادی ادامه داد: در جنگ سرد نیروهای نظامی دو کشور با هم رو به رو می‌شوند ولی در تحریم‌های اقتصادی تنها مسئله دولتمردان و یک نظام سیاسی نیست.

وی بیان کرد: در موضوع تحریم‌ها به صورت مستقیم آثار اقتصادی بر سفره تک تک مردم و به ویژه اقشار ضعیف و کم درآمد مشاهده می‌شود در حالی که نبود این تحریم‌ها و فراهم بودن زمینه سهل‌تر برای تجارت در عرصه بین‌الملل این مشکلات را کمتر می‌کرد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: استکبار جهانی امروز اقدامات ضد حقوق بشری علیه ایران را با تحریم اقتصادی و در کشور فلسطین، یمن، عراق و سایر کشورها به گونه‌ای دیگر نشان می‌دهد.

نوفرستی به حمایت‌های رسانه‌ای و مالی دولت آمریکا از گروهک‌هایی چون گروه عبدالمالک ریگی و سایر گروه‌های تروریستی اشاره کرد و یادآور شد: چگونه می‌توان علی رغم همه این حمایت‌ها از کسانی که دست آنان به خون عزیزانمان آلوده است ادعاهای حقوق بشری را باور کرد.

کد خبر 4655903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha