۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۷:۰۲

استاندار همدان:

کمیته‌ای برای پیگیری ثبت جهانی هگمتانه و تپه نوشیجان تشکیل شد

کمیته‌ای برای پیگیری ثبت جهانی هگمتانه و تپه نوشیجان تشکیل شد

همدان - استاندار همدان با بیان اینکه به دنبال ثبت اماکن تاریخی بی بدیل استان همدان هستیم، گفت: کمیته ای برای پیگیری ثبت جهانی هگمتانه و تپه نوشیجان تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید شاهرخی ظهر شنبه در نشست مشترک شورای اداری استان و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا که با حضور معاون رئیس جمهور برگزار شد ضمن تبریک ایام و اعیاد پیش رو بیان کرد: استان همدان با وجود همه مشکلات با پویایی کامل پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه ️همدلی موجود در استان باعث شده همدان مورد توجه ویژه دولت تدبیر و امید و وزرای دولت باشد، گفت: حاصل همدلی در استان همدان اینکه شاهراه راه آهن غرب کشور هستیم.

شاهرخی با بیان اینکه نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیز به دنبال کار، تلاش و دوری از حاشیه و هماهنگ با مدیران و دستگاه‌های اجرایی برای منافع مردم گام برمی‌دارند، به تلاش برای برقی کردن راه آهن همدان اشاره کرد و گفت: برقی شدن قطار به خاطر بالابردن سرعت آن است.

انتقال ایستگاه راه آهن در نهاوند و همدان به داخل شهر با حفظ استانداردهای زیست محیطی استاندار همدان از تلاش برای انتقال ایستگاه راه آهن در نهاوند و همدان به داخل شهر با حفظ استانداردهای زیست محیطی سخن گفت و افزود: وضعیت راه‌های استان همدان نیز بسیار مطلوب است و در همه شهرستان‌ها پروژه فعال راه داریم.

شاهرخی با بیان اینکه با افتتاح بزرگترین برج مراقبت فرودگاه، همدان بعد از تهران دومین فرودگاه شد که خدمات بین المللی ارائه خواهد داد، گفت: پیگیری اعزام حجاج از فرودگاه همدان که این مورد توجه معاون اول رئیس جمهور قرار گرفت را نباید دست کم گرفت.

وی افزود: با توجه به محدودیت‌های شدید دولت و شرکت‌های هواپیمایی ۴ هزار و ۶۰۰ نفر از حجاج استان همدان باید از تهران عازم سفر حج می‌شدند که با همت جمعی و پای کار آمدن همه نمایندگان و معاون اول رئیس جمهور در شورای عالی حج تاکید شد که فرودگاه همدان پایگاه پروازی است و حجاج همدانی از فرودگاه همدان پرواز خواهند داشت.

شاهرخی با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت و درمان تحول بزرگی در استان همدان رخ داده است و مرکز جامع سرطان با همکاری خیر خیراندیش با ۲۱۷ تخت ساخته خواهد شد، گفت: بیش از ۶۰۰ تخت بیمارستانی را تجهیز کرده و در اختیار مردم قرار دهیم و ۸۷۲ تخت بیمارستانی در دست اقدام است.

همدان قطب پزشکی غرب کشور است

وی با بیان اینکه توانسته‌ایم ۶۰۰ تخت بیمارستانی را تجهیز و در اختیار مردم قرار دهیم و بیمارستان اکباتان با ۲۷۱، مرکز جامع سرطان با ۲۱۷ تخت، بیمارستان تویسرکان و بهار در حال ساخت هستند و استان همدان، قطب پزشکی غرب کشور است، گفت: در حوزه گردشگری در سال گذشته افتخار میزبانی بسیاری از کشورها را داشتیم.

استاندار همدان با اشاره به پیگیری احداث ۱۵ هتل در دست اقدام، گفت: ۹۵ پروژه نیز در حوزه ورزش و جوانان در سطح استان در دست پیگیری است.

وی با بیان اینکه به دنبال ثبت اماکن تاریخی بی بدیل استان هستیم و کمیته‌ای برای ثبت جهانی هگمتانه و تپه نوشیجان تشکیل شده است، گفت: استان همدان با همه وجود در حال تلاش برای توسعه است.

شاهرخی با بیان اینکه سد گرین نهاوند، سد خرمرود و سد نعمت آباد در استان همدان در دست ساخت است، گفت: در همه شهرها شرکت آب و فاضلاب موفق استان همدان خوب عمل کرده و این کمک بزرگی به مسائل زیست محیطی شهروندان است.

استاندار همدان اضافه کرد: به لطف خدا و با وحدت، همدلی و تعهدی که وجود دارد و با مدیریت جهادی استان همدان به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است.

کد خبر 4658905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha