۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۵۶

همزمان با روز جهانی گفتگو صورت می‌گیرد

برگزاری نشست «گفتگو و فهم ما از جهان امروز» در شهر کتاب

برگزاری نشست «گفتگو و فهم ما از جهان امروز» در شهر کتاب

نشست «گفتگو و فهم ما از جهان امروز» روز یکشنبه ۲۳ تیر در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست ویژه شهر کتاب باعنوان «گفتگو و فهم ما از جهان امروز» روز یکشنبه ۲۳ تیر همزمان با روز گفت‌وگو و تعامل سازنده با جهان، در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

این نشست به بحث و گفتگو در باب تکثر فرهنگی و شیوه‌های مواجهه با آن، جهان متکثر و مسائل مشترک جهانی، اسباب و موانع همگرایی جهانی و نقش اصحاب فرهنگ، اندیشه و هنر در مفاهمه و هم‌گرایی جهان اختصاص دارد.

گفت‌وگو، نقشی حیاتی در فهم ما از جهان، از معنا، از زبان و از فرهنگ و سیاست دارد. وقتی در حوزه تاریخ، سیاست، فلسفه، علوم اجتماعی یا مطالعات ادبی و هنری کار می‌کنیم، گفت‌وگو تأثیر فراوانی در تبیین کارها و برنامه‌ها دارد. طراحی یک دیپلماسی فعال و پیشبرد موفقیت‌آمیز تا چه حد به خاستگاه فرهنگی آن بستگی دارد و یک فرهنگ پر محتوا و مولد تا چه میزان می‌تواند زمینه‌ساز نهادینه کردن ساز و کارهای لازم برای طراحی یک دیپلماسی پویا باشد؟ نقش اصحاب فرهنگ، اندیشه و هنر در نزدیکی ملت‌ها و برقراری صلح و دوستی و تعامل سازنده با جهان چگونه است؟ گفت‌وگو در عرصه‌های فکری، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ضرورت زمانه ماست.

نشست «گفتگو و فهم ما از جهان امروز» با حضور و سخنرانی دریا اورس سفیر ترکیه در ایران، آیدین آغداشلو، محمدرضا بهشتی، علی‌اصغر مصلح و رامین صدیقی همراه خواهد بود.

نشست مذکور روز یکشنبه ۲۳ تیر از ساعت ۱۶ در مرکز فرهنگی شهرکتاب، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

کد خبر 4661145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha