۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۳

اسلامی در حاشیه هیئت دولت:

قانون لازم برای دریافت مالیات از خانه های خالی از سکنه وجود دارد

قانون لازم برای دریافت مالیات از خانه های خالی از سکنه وجود دارد

وزیر راه دریافت مالیات از خانه های خالی از سکنه را برای رونق بخش مسکن امری ضروری دانست و گفت: قانون های لازم برای دریافت مالیات از مسکن های خالی از سکنه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره دریافت مالیات از خانه های خالی از سکنه اظهارداشت: خانه های خالی یک عاملی برای در تله قرار دادن منابع کشور شده است و اگر این منابع در مدار باشند به رونق تولید و ساخت و ساز مسکن در کشور کمک می کند.

وی دریافت مالیات از خانه های خالی از سکنه را برای رونق بخش مسکن امری ضروری دانست و گفت: قانون های لازم برای دریافت مالیات از مسکن های خالی از سکنه وجود دارد، اما باید یک حسابرسی دقیق برای انجام امور مالیاتی وجود داشته باشد؛ البته در قانون به صورت روشن پیش بینی نشده تا دستگاهی که اطلاعات کافی در این حوزه را دارد محور باشد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ما با تعاملی که با دستگاه های مختلف داریم که به دنبال آن هستیم که سیستم های اطلاعاتی موجود را به همدیگر متصل کنیم تا بهره بردار آن سازمان امور مالیاتی باشد و از این داده ها بهره برداری کند. به دنبال این هستیم که این سیستم در سال جاری محقق شود.

اسلامی در خصوص برنامه ها برای سر و سامان دادن به وضعیت اجاره بها گفت: دولت در طول تاریخ هیچ گاه در حوزه اجرا بها مداخله‌ای نداشته و قانونی هایی که در این حوزه وجود دارد ناظر بر بخش حقوقی است و هیچ گاه دولت وارد قیمت گذاری نشده است، اما نکته حائز اهمیت این است که در اصلاحیه ای ماده ۵۳ قانون مالیات های مستقیم در بحث تبصره ۱۱ برای دولت ارسال کردیم تا مشوق‌های برای صاحب خانه های که مراعات می کنند در نظر گرفته شود و این افراد از یک نوع معافیت مالیاتی و یک نوع مشوق برخوردار باشند.

ادامه دارد…

کد خبر 4663147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha